אריאל: "יעלון מדבר על שלטון החוק? שיהרוס בתי פלסטינים ביו"ש"

שר החקלאות בראיון לרדיו 103FM: "אני קורא לשר הביטחון לעשות הוא חשבון נפש. האחריות על הביטחון באזור יו"ש היא שלו" ■ קורא שוב לסגור את החטיבה היהודית בשב"כ

אורי אריאל / צילום: תמר מצפי
אורי אריאל / צילום: תמר מצפי

שר החקלאות אורי אריאל תוקף היום (א') בחזרה את שר הביטחון משה (בוגי) יעלון וקורא שוב לפרק את החטיבה היהודית בשב"כ.

כזכור, יעלון קרא אתמול לעשות חשבון נפש במפלגת הבית היהודי והוסיף: "כאשר ממצמצים בנושא שלטון החוק, מגיעים לטרור", וזאת בהקשר לחקירת הפיגוע בכפר דומא.

אריאל דיבר היום עם נסים משעל ברדיו 103FM ותקף את יעלון: "שם אלפי בתים של פלסטינים שנבנים בצורה לא חוקית ביהודה ושומרון ואני קורא לשר הביטחון להרוס אותם. מי שממצמץ בענייני בנייה בלתי חוקית זה שר הביטחון וזו אחריותו. אני קורא לשר הביטחון לעשות הוא חשבון נפש. האחריות על הביטחון באזור יו"ש היא שלו. זה באחריותו. שלטון החוק? בואו נדבר על זה: אסור לבנות בנייה בלתי חוקית". 

כאשר נשאל אריאל על הפיגוע בדומא, הוא השיב כי "צריך לפעול בשיא החומרה ובשיא המהירות נגד האחראים". 

אריאל חזר שוב על קריאתו לסגור את החטיבה היהודית בשב"כ: "אין צורך בחטיבה יהודית בשב"כ. למה במשטרה אין חטיבה יהודית? אין צורך בזה, יש צורך בשב"כ חזק, אמיתי, רציני, כמו שהוא ברוב המקרים. ויש צורך לבקר את עבודתו כמו כל גוף".

אריאל התייחס לשמועות על התעללות לכאורה בנחקרי השב"כ החשודים בפיגוע בדומא, שמועות שהוכחשו ע"י השב"כ. לדברי אריאל, "פניתי לרה"מ לכנס את ועדת השרים לענייני השב"כ - ועדה של 4 שרים בלבד - כי יש חשש שהשב"כ לא מסר את כל הנתונים לגבי החקירה".