נתניהו: "נגביר אכיפה במגזר הערבי, לא נקבל מדינה בתוך מדינה"

ראש הממשלה הגיע לזירת הפיגוע בתל אביב ואמר: "לא נקבל מדינה שבה יש הסתה איסלאמיסטית ונשק בלתי חוקי למכביר שבו יורים בשמחות וגם באירועי פשע"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון לפנים גלעד ארדן הגיעו הערב (שבת) לזירת הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב הדליקו נרות ונשאו דברים במקום. נתניהו אמר בין היתר: "נגביר באופן דרמטי את אכיפת החוק במגזר הערבי. לא נקבל מדינה בתוך מדינה. לא נקבל מדינה שבה יש הסתה איסלאמיסטית ונשק בלתי חוקי למכביר שבו יורים בשמחות וגם באירועי פשע".

נתניהו הוסיף כי גיבש תוכנית עם השר לביטחון פנים והמפכ"ל "עם הרבה כסף ומשאבים". לפיו, "נגדיל באופן דרמטי את אכיפת החוק במגזר הערבי. נגביר את החוק בכל חלקי המדינה - הגליל, בנגב, במשולש בכל מקום. נקים תחנות משטרה חדשות ונדרוש מכולם נאמנות לחוקי המדינה".

לדבריו, "לא ניתן לומר אני ישראלי בזכויות ופלסטיני בחובות. מי שרוצה להיות ישראלי שיהיה כזה עד הסוף. אני רואה בחיוב את ההשתלבות בצבא ובשירות האזרחי של הקהילה הנוצרית, הדרוזית והבדואית וגם חלק מהמוסלמים. אני קורא לכל המוסלמים ללכת בדרך הזו ולא בדרך הקנאות. כולנו אזרחי המדינה ואנו מחויבים לשמור עליה ועל חוקיה.

 

"מעריך את הגינויים בציבור הערבי"

"אני מבקש לשלוח תנחומים מקרב לב למשפחות הנרצחים ואיחולי החלמה ושלמה לפצועים, אנחנו מתפללים לשלומם", התחיל נתניהו את דבריו. "אתמול היה כאן רצח מתועב והאכזריות היא בלתי נתפסת. צעירים שכל חייהם לפניהם בגיל של הילדים שלי יושבים לתומם לחגוג יומולדת והם נרצחים בדם קר".

ראש הממשלה הוסיף כי משטרת ישראל והשב"כ פועלים ללא לאות לתפוס את הרוצח. הוא סיפר כי קיבל תדרוך מקיף על פעילותם. "הם פורסים את מיטב הכוחות ברחובות. תמונת הרוצח פורסמה ופורסמו תמונות אחרות שלו. אנו עיבינו כוחות בכל אני מבקש מהציבור ערנות מרבית".

נתניהו הוסיף כי הוא מעריך את הגינויים לפשע שנשמעו בציבור הערבי. "אני מצפה מכל חברי הכנסת הערביים לגנות את הרצח ללא גמגום וצחצוחי לשון. רצח הוא רצח. צריך להוקיעו ולפעול נגדו. כולנו יודעים שיש הסתה פרועה של האיסלאם הקיצוני נגד המדינה בקרב הציבור הערבי. הסתה במסגדים, במסגרות החינוך וברשתות בחברתיות. אנו פועלים נגד הסתה זו כפי שעשינו כשהוצאנו מהחוק".