גילה גמליאל: "להרגיע את השיח נגד ערביי ישראל"

השרה גילה גמליאל: "יש עשבים שוטים שאיתם צריך להתמודד בצורה הקשה ביותר, אבל מרבית האוכלוסייה הערבית בישראל רוצה לחיות כאן בצורה טובה"

גילה גמליאל / צילום: תמר מצפי
גילה גמליאל / צילום: תמר מצפי

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל אומרת בראיון לרדיו 103FM שצריך "להרגיע את השיח" נגד ערביי ישראל, וזאת בעקבות דבריו של רה"מ נתניהו אחרי הפיגוע בת"א, אז הוא קרא להגביר את האכיפה ביישובים הערביים וספג ביקורת על ההכללה.

"צריך להרגיע את השיח, להבין שאזרחי ישראל הערבים הם לא טרוריסטים וצריך לומר את זה בצורה חד-משמעית", אמרה גמליאל. "יש עשבים שוטים שאיתם צריך להתמודד בצורה הקשה ביותר, אבל מרבית האוכלוסייה הערבית בישראל רוצה לחיות כאן בצורה טובה".

גמליאל התייחסה לתוכנית השקעת העתק במגזר הערבי בסך 15 מיליארד שקל ואמרה שזה מה שייתן תקווה לערביי ישראל: "התוכנית שקידמתי בשיתוף עם שר האוצר - אלה תוכניות שייתנו מענה מקיף וזה אינטרס של החברה כולה. אנחנו צריכים לתת למיעוט שבתוכנו את שוויון ההזדמנויות המלא ולצערי אנחנו רחוקים מכך מרחק עצום. תוכנית 15 מיליארד השקלים תצמצם את הפערים.

"בהרבה מאוד יישובים בישראל מערכת אכיפת החוק לא נמצאת, אין אפילו תחנות משטרה או שוטרים בני החברה הערבית שיכולים להוות מודל. אלה דברים שצריך להטמיע אותם. בתוכנית שלי יש מענה לבנייה הבלתי חוקית ומצד שנייה היא גם נותנת מענה למצוקות, כמו למשל בנייה רוויה ובנייה לגובה, עידוד יציאת נשים ערביות לעבודה, טיפול במערכת הביוב, תרבות, מגרשי ספורט. היום התמונה היא עגומה".