בתום מצוד של שבוע: חוסל המחבל שביצע את הפיגוע בת"א

המחבל, נשאת מלחם מהיישוב ערערה, חוסל בשכונה שבה גרה משפחתו עד לפני שנתיים, לאחר מצוד וסריקות שערכו כוחות משטרה, ימ"מ ושב"כ מאז יום שישי שעבר ■ הוא רצח שלושה בני אדם ופצע ארבעה באורח קשה ושלושה באורח בינוני

מחבל הפיגוע בדיזנגוף, נשאת מוחמד מלחם / צילום: צילום מסך
מחבל הפיגוע בדיזנגוף, נשאת מוחמד מלחם / צילום: צילום מסך

בתום מצוד של שבוע, חיסלו היום (שישי) כוחות ימ"מ את המחבל, נשאת מלחם בן 29 מהיישוב הצפוני ערה, שביצע ביום שישי שעבר את הפיגוע בתל אביב - כך לדברי גורמים משטרתיים. הוא חוסל בירי של כוחות מיוחדים בעת שהסתתר במסגד בערערה, בשכונה דהראת שבה התגוררה משפחתו עד לפני שנתיים.

דגימת DNA שנמצאה לפני שלושה ימים על ידי הכוחות הפועלים לאיתורו של נשאת מלחם, שביצע את פיגוע הירי לפני שבוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב וירה למוות בנהג המונית אמין שעבאן בצפון העיר, הובילו לריכוז החיפושים בערערה ובבאקה אל-גרבייה. מידע נוסף שהתקבל הבוקר הצביעה על כך שמלחם, בן 29, נמצא בשכונת דהאראת בערערה.

לאחר הערכת מצב שנערכה בשעה 11:00 בתחנת משטרת עירון בהשתתפות בכירי המשטרה והשב"כ, כולל המפכ"ל רוני אלשיך, נמסר מידע מדויק על מקום המסתור של מלחם. את המקום כיתרו כוחות יס"מ של מחוז חוף וכוחות של יחידות מיוחדות נוספות של המשטרה, ונערכו להיתקלות עם המחבל. הכוחות, יחד עם כוחות היחידה המבצעית של שב"כ, התמקמו על גגות של בתים סמוכים למתחם, ובשעה 16:00 ניתן האות על ידי מפקד הימ"מ. הכוחות נכנסו לבניין שבו הסתתר מלחם.

לפי מידע שדווח בערוץ 10 מלחם תכנן פיגוע נוסף בישראל. 

במקביל, בעקבות הערכת מצב שהתקיימה במשטרת תל אביב הוחלט להעלות את רמת הכוננות בכל גוש דן. מאות שוטרים נפרסו בתל אביב ובערים נוספות וכן הוקמו מחסומי בדיקה בכמה מוקדים, כולל בכבישים המובילים אל העיר וממנה. במשטרה הדגישו כי לא מדובר בהתראה אלא בהנחת עבודה של כוחות הביטחון. רמת הכוננות הועלתה מחשש לניסיון לחקות את הפיגוע שאירע בשבוע שעבר.

הפיגוע אירע בפאב "הסימטא" ברחוב דיזנגוף בעיר, ובו נרצחו אלון בקל בן ה-26 ושמעון רווימי בן ה-30. ביום רביעי התירה המשטרה לפרסם כי נהג המונית, אמין שעבאן, שגופתו נמצאה בעיר לאחר כשעה, היה קורבנו השלישי של נשאת מלחם.

דקות ספורות לפני הירי בפאב עשה מלחם סיבוב בחנות טבע סמוכה, הניח את תיקו, שבו נמצא לאחר מכן ספר קוראן, שלף נשק אוטומטי והחל לרסס את המבלים ברחוב. לאחר מכן הוא נמלט מהזירה. לפי עדויות שלושת העובדים בפאב הסמוך לזירת הרצח, הם רדפו אחר היורה עד לרחוב מסריק כאשר בשלב מסוים הסתובב אליהם המפגע וירה לעברם כמה פעמים.