הסטארט-אפ הישראלי Neura מגייס 11 מיליון דולר

הטכנולוגיה של ניורה מיועדת להעשרת היכולות של המוצרים החכמים העוטפים את המשתמשים בחיי היומיום שלהם: צמידים לניטור צעדים, מכוניות, שירותי מוזיקה וטכנולוגיות בבתים חכמים, בדומה למזגנים ומצלמות אבטחה המחוברות לרשת

סטארט אפ  הון סיכון הייטק מנורה חממה /  צלם:   thinkstock
סטארט אפ הון סיכון הייטק מנורה חממה / צלם: thinkstock

אחד הסטארט-אפים המעניינים בתחום האינטרנט של הדברים - Neura, הודיע הערב (ב') על גיוס של 11 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילו הקרנות פיטנגו, AXA Strategic Ventures, עם השתתפות של ענקית הטכנולוגיה לנובו והקרן Liberty Israel Venture Fund. ניורה היא חברה אמריקנית עם מטה בעמק הסיליקון, ומרכז פיתוח בהרצליה. בחברה מתכננים להשתמש בכספי הגיוס להרחבת הפעילות העסקית שלהם.

הטכנולוגיה של ניורה מיועדת להעשרת היכולות של המוצרים החכמים העוטפים את המשתמשים בחיי היומיום שלהם: צמידים לניטור צעדים, מכוניות, שירותי מוזיקה וטכנולוגיות בבתים חכמים, בדומה למזגנים ומצלמות אבטחה המחוברות לרשת. דוגמא לכך היא משתמש אשר יוצא לריצה, המערכת מזהה באופן אוטומטי את המקום בו הוא עושה את הפעילות הספורטיבית, למשל, פארק או מכון כושר. המערכת יודעת להפעיל את אפליקציית הספורט ופלייליסט המוזיקה המתאים, כאשר המשתמש יחזור הביתה, המזגן החכם יפתח באופן אוטומטי על קירור, כי הוא ידע שהבעלים שלו בדיוק סיים אימון כושר והוא מזיע.

דוגמא נוספת ליכולות של ניורה הוא זיהוי המשתמשים והמיקום שלהם, באמצעות חיישנים פופולאריים: WiFi ובלוטות'. כאשר בני הזוג נכנסים לרכב, המערכת תדע להשמיע שירים המתאימים לטעמם של שני האנשים ברכב ולא את המוזיקה שבעל הרכב נוהג לשמוע שהוא לבד.

המערכת של ניורה מזהה את מיקומו של המשתמש ומבינה באופן אוטומטי איפה הוא עובד ואיפה הוא גר. הזיהוי מתבצע בין היתר על ידי כך, שאם האדם חיבר את הסמארטפון בלילה למטען ולא נגע בו מספר שעות, כנראה מדובר במקום שהוא הולך לישון בו.

ניורה הוקמה בשנת 2013 והיא מעסיקה 27 עובדים. בחברה מבטיחים שהמידע אותו המשתמש משתף איתה לא ימכר לחברת צד שלישי ללא ידיעתו. בניית הפרופילים על המשתמש, הכוללים מידע על השעה שהוא קם בבוקר, אם מדובר באדם הנמצא שעות ארוכות במשרד, כמה פעמים הוא יוצא לפעילות ספורט או רמת הסוכר שלו בדם, תעבור למערכת של ניורה רק לאחר אישור של המשתמש, מה שאמור לאפשר שליטה מוחלטת במידע העובר לחברה.

"המידע הזמין היום משרת רק את הארגונים הגדולים", אומר גלעד מאירי, מנכ"ל ניורה, "המשתמש, שהוא המייצר העיקרי של המידע, לא יכול לשנות את הדרך בה המידע משפיע על החיים שלו. המידע של המשתמש נקנה ונמכר בשווקים וזה גורם לבעיה של שקיפות. אנחנו בנינו פלטפורמה המושתת על שקיפות, ומחויבות להפיכת המידע האישי לתועלת המשתמש. אנחנו בונים את המנוע אשר יכול להפוך טכנולוגיה חכמה, לחכמה עוד יותר, מבלי להקריב את האמון של המשתמשים שלנו בנו".