איש השיווק של 2015: איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל

איגוד השיווק בחר באברכהן בזכות מהלך המותג הפרטי שהוביל בשנה האחרונה, שכלל את הרחבת מגוון המוצרים ותקשור מסיבי מתמשך

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, הוא איש השיווק של שנת 2015 של איגוד השיווק. אברכהן, שנבחר גם לאיש השיווק של חודש יוני, זכה לתואר בזכות מהלך המותג הפרטי שהוביל בשנה האחרונה, בדגש על השקת מוצרי החלב הטרי והגבינות.

המותג הפרטי של שופרסל הושק ב-2006 כדי להציע לצרכן מוצרים איכותיים במחירים נמוכים מאלה של מקביליהם הממותגים, כנהוג ברשתות השיווק בעולם.

ב-2014 החליט אברכהן לשים את המותג הפרטי של הרשת בפוקוס מסחרי ושיווקי. המשמעות הייתה הגדלה של מגוון מוצרי שופרסל ושמירה על פער מחירים ניכר בין מותג שופרסל למותג המתחרה המוביל בכל קטגוריה. הוחלט גם על אסטרטגיה שיווקית הכוללת תקשור מאסיבי מתמשך של מוצרי המותג, שנועד לגרום לצרכן הישראלי להבין שהמותג הפרטי אינו כרוך בפשרה על האיכות או על חוויית הקנייה.

ב-2015 השיקה שופרסל כ-300 מוצרים במותג הפרטי, ובכך התרחבה לרוב הקטגוריות הנמכרות ברשת, כמו חיתולים, מוצרי חלב, ואף מוצרים אורגניים תחת המותג Green ומוצרים נטולי גלוטן.

תקציב פעילות המותג הפרטי בשנה האחרונה היווה נתח משמעותי מתקציב השיווק הכולל של שופרסל. לראשונה נעשה שימוש באמירות שקוראות תיגר על המותגים המובילים בשוק, ובתוכניות בישול מובילות ובתכנים דיגיטליים רבים שולבו מוצרי המותג הפרטי (שמן זית, מיונז, ירקות ארוזים, קמח, אורז, שוקולד, חלב טרי ועוד).

שיקולי האיגוד בהענקת הפרס: "אברכהן נבחר לאיש השיווק לשנת 2015 בזכות חינוך שוק מאסיבי ומאות השקות של מוצרים חדשים תחת המותג הפרטי, שחלקם מהווים תחרות ישירה עם הספקים המובילים של שופרסל".