תנור ששומר שבת, ברמן רובוטי: "הבית החכם" מתחיל במטבח

כולל מקרר שמצלם את האוכל בתוכו, תנור מקוון ששומר על השבת וברמן רובוטי שמכין קוקטיילים. כמה דוגמאות למוצרים שיגיעו בקרוב לשוק

ההצלחה העצומה של תוכניות דוגמת "מאסטר שף" ודומותיהן ברחבי העולם המחישה ליצרני האלקטרוניקה הביתית כי הדרך אל ליבם של ההמונים עוברת במטבח.

לפיכך, אחרי הרבה מאוד ניסיונות לממש את חזון "הבית החכם", שזכו להצלחה מוגבלת בעיקר בקרב לקוחות האלפיון העליון ובקרב מכורים לטכנולוגיות, לובש כיום הקונספט צורה שימושית וידידותית למשתמש, שמשלבת את מכשירי המטבח המוכרים והסמארטפון.

"ניהול מזון" מצולם

סמסונג, למשל, תתחיל לשווק בקרוב את מה שהיא מכנה "מסוף משפחתי" - אם כי יש מי, שיתעקש לקרוא לו מקרר. כמו הרבה "מקררים חכמים" שראינו בשנים האחרונות מצויד גם הדגם החדש במחשב ובמסך מגע צבעוני, שמוטמע לתוך הצד החיצוני של הדלת.

אולם במקרה דנן במסך ברזולוציית HD מלאה שגודלו לא פחות מ-21 אינץ'. המסוף יכול להציג ולשלוט באמצעות מגע או אפליקציה טלפונית בכל מכשירי החשמל החכמים בבית, שמקושרים יחדיו באמצעות רשת ביתית, שקעי חשמל "חכמים" וחיישנים.

ניתן גם להפוך את המסך הגדול למרכז מוזיקה ובידור במטבח, לתלות עליו "פתקים וירטואליים" (כתחליף למגנטים המוכרים) ועוד.

אולם, האטרקציות האמיתיות נמצאות דווקא באגף המסורתי של אכסון המזון בקירור. לא פחות משלוש מצלמות פנימיות עמידות בפני קור מובנות בתוך תא הקירור ובמקפיא. עם כל פתיחה של הדלת הן מצלמות "תמונת מצב" של המצרכים על המדפים בתוך המקרר ומצמידות להם חותמת זמן וירטואלית.

באמצעות אפליקציית "ניהול מזון" יכולים בני הבית השונים לצפות בתמונות דרך הטלפון - בעת קניות בסופר, למשל - או לחבר אותן לאפליקציה של הזמנה אוטומטית של מוצרים מרשתות מזון. עם זאת, החיסכון בהזמנת מוצרי מזון מיותרים עתיד להיות מקוזז במידת מה על ידי מחירו של המקרר, כ-5,000 דולר.

אפליקציה ידידותית לשומר שבת

יצרנית מוצרי הצריכה החשמליים ווירפול אימצה בשנים האחרונות גישה יותר הוליסטית שאותה היא מכנה "חבילת מטבח חכם".

הדור העדכני, שיושק השנה, כולל מקרר, תנור אפיה ושוטף כלים מקוונים, שמחוברים לאפליקציות ניהול מרחוק באמצעות הרשת הביתית. המקרר, למשל, מצויד ב"מצב מסיבה", שמאפשר לבליינים ספונטניים להכין אותו מרחוק באמצעות אפליקציה לדרישות הייחודיות של אירוח המוני: ייצור מוגבר של קוביות קרח, קירור מואץ של מדפי אכסון השתייה ושמירה על הקור גם כאשר הדלתות נפתחות לעיתים תכופות.

התנור ושוטף הכלים מצוידים במצב נעילה, שמאפשר למבוגרים לנעול ולחסום דרך הטלפון את השימוש בהם ולקבל התרעות אם מישהו מנסה לעקוף את הנעילה.

שוטף הכלים מקושר, על פי בקשת המשתמש, לאפליקציית ההזמנה אוטומטית של "אמזון" (בינתיים בארצות הברית בלבד). כאשר המכשיר חש בחסרון של טבליות ניקוי הוא יכול להזמין אותן אוטומטית מהרשת.

ווירפול אפילו ציידה את המכשירים ב"מצב שבת" אוטומטי, שעוקב אונליין אחרי זמני כניסת השבת, מכבה אוטומטית את האורות וההתרתעות של כל מכשירי החשמל עד יציאת השבת ומגביל את הטמפרטורה בתנור למצב קבוע נוסח "פלטת שבת". כל המכשירים מצוידים במערכת אוטומטית לזיהוי תקלות ובאפשרות לבצע תיקוני תוכנה מרחוק, ללא ביקור ביתי של טכנאי. המחירים טרם פורסמו.

המסיבה מתחילה בסמארטפון

וגם לחובבי הקוקטיילים יש בהחלט למה לצפות. המיזם החדש "SOMABAR" שהחל את דרכו בחממת הטכנולוגיה "קיקסטארטר", מתחיל לקבל הזמנות מוקדמות למה שהוא מכנה "הבארמן הרובוטי הראשון בעולם" (אם כי ייתכן, שמיזם ניסיוני של סטודנטים מהטכניון הקדים אותם). מדובר במכשיר מטבח ביתי, שאינו גדול בהרבה מ"בר מים" טיפוסי, ומצויד במיכלים ניתנים למילוי שלתוכם מזינים רכיבי בסיס שונים של קוקטיילים פופולריים - מאלכוהול ועד תוספי טעם.

המכשיר נשלט באופן מלא על ידי אפליקציה סלולרית, שבאמצעותה יכול המשתמש לבחור מתוך רשימה מתוכנתת ומתעדכנת של קוקטיילים קלאסיים או ליצור קומבינציות משלו. האפליקציה מאפשרת לבחור אפילו את דרגת החוזק של הקוקטייל ואילו ההכנה עצמה - כולל הערבוב בסדר הנכון - מתבצעת אוטומטית תוך מספר שניות. המחיר יעמוד על כמה מאות דולרים.