צפו: כך פורצים את רוב הכספות בעזרת גרב ומגנט

סרטון הדגמה שעלה לאחרונה לרשת והפך ללהיט ויראלי מציג כיצד ניתן לפרוץ בתוך שניות ספורות כמעט כל כספת ביתית או משרדית שנראית מאובטחת למדי, והכל בעזרת גרב ומגנט ■ צפו בקטע

כספת הניפתחת ע"י גרב / צילום: מתוך הוידאו
כספת הניפתחת ע"י גרב / צילום: מתוך הוידאו

לכל כספת שבה אי פעם תתקלו קיים חיסרון אחד מובהק ולחלוטין בלתי פתיר: הן נבנו כך שבסופו של דבר הן ייפתחו. בסרטון ויראלי , שהועלה על ידי חברה בשם Mr. Locksmith , תוכלו לראות כיצד כספת ביתית או משרדית שנראית מאובטחת למדי, נפרצת בתוך שניות תוך שימוש באמצעים תמימים לחלוטין: גרב, ומגנט חזק.

איך זה עובד? בעוד שהכספת עשויה מתכת יצוקה, וקשה מאוד לפריצה באמצעות קדיחה, המנגנון שנועל ופותח אותה מבוסס על מגע מגנטי. בשימוש יום-יומי, מעגל חשמלי המופעל באמצעות המנעול הוא זה שאמור ליצור את השדה המגנטי שיפתח את הכספת, אך כאמור, באמצעות שימוש במגנט חזק, ניתן לפתוח את המנעול בקלות.

תפקידה של הגרב בעניין, למקרה שתהיתם, הוא בסך הכול לאפשר למשוך את המגנט בחזרה לאחר שכבר ביצע את המלאכה (אחרת יישאר צמוד לכספת ולא ניתן יהיה להשתמש בו שוב). בעוד שהכספת המודגמת בסרטון זה היא כנראה מוצר גרוע במיוחד, לפי Mr. Locksmith לא קיים בעולם מנגנון נעילה שאינו ניתן לפריצה, כל עוד הפורץ מבין אותו ויודע בדיוק מה לעשות.