אופל בלאנס תמזג לתוכה שתי חברות פרטיות לפי שווי של 43 מ' ש'

שתי החברות - מירסני ואינווסט - מוחזקות על-ידי בעלי השליטה

דני מזרחי. הרוח החיה באופל / צילום: תמר מצפי
דני מזרחי. הרוח החיה באופל / צילום: תמר מצפי

עסקת בעלי עניין גדולה בחברה ציבורית הפועלת בתחום האשראי החוץ-בנקאי. חברת אופל בלאנס  מאשדוד, שבשליטת משפחת מזרחי, דיווחה היום (ב') כי היא ממזגת לתוכה שתי חברות פרטיות המוחזקות על-ידי בעלי השליטה - מירסני ואינווסט.

בדומה לאופל בלאנס, החברות הנרכשות עוסקות במתן שירותים פיננסיים תוך התמחות בתחום ניכיון צ'קים. בין בעלי המניות המרכזיים של החברות הנרכשות ניתן למצוא את דני מזרחי, שחר מזרחי, יהושע מזרחי, מיכאל איתן ואורן בן יאיר - כולם נמנים על בעלי השליטה באופל בלאנס.

במסגרת המהלך תקצה אופל בלאנס מניות שיהוו לאחר הקצאתן כ-33.5% מההון של החברה. בחברה מציינים כי תמורת המניות נקבעה על בסיס הערכות שווי שבוצעו על-ידי מעריך שווי חיצוני ובלתי תלוי שאמד את שוויין של החברות הנרכשות בשווי כולל של כ-42.8 מיליון שקל, ואת שוויה של אופל בכ-84.5 מיליון שקל (לעומת שווי שוק של כ-74 מיליון שקל). בהתאם לכך, המחיר למניה של כל מניה מוקצית באופל הוא כ-1.82 שקל לעומת מחיר של 1.55 שקל בבורסה היום.

אופל הצטרפה לבורסה בת"א במהלך 2013, באמצעות יציקת פעילותה לשלד בורסאי. דני מזרחי, המנכ"ל ומבעלי השליטה בחברה, אמר בזמנו בראיון ל"גלובס": "אני רואה את עצמי כבנקאי לכל דבר. אני בקיא בתחום, ויש לי ידע שנרכש עם השנים. המערכת שלנו מקבילה למערכת הבנקאית". מזרחי מודע לאופן שבו נתפס הענף בציבור, ובהקשר זה אמר אז: "אני נלחם שנים בתדמית שמקשרת אותנו לתחום האפור והלא נקי. לא רק שאני לא אפור, אני מתנהל בצורה מופתית וראויה לשבח".

דני מזרחי הוא הרוח החיה מאחורי העסק שאותו הקים לפני כ-20 שנה, לאחר שהיה מעורב קודם לכן בעסקי האדריכלות והעיצוב. "נכנסנו לבורסה משתי סיבות", הוא הסביר באותו ריאיון, "הראשונה היא השקיפות - כדי שחברות גדולות שחושבות שעסקאות מחוץ למערכת הבנקים הן פחות טובות, יכירו אותנו. סיבה נוספת היא כדי לגייס אשראי נוסף לפעילות. אשראי הוא חומר הגלם שלנו, ויותר אשראי מייצר יותר הכנסות".