נלכד המחבל שביצע את פיגוע הגרזן בקניון במעלה אדומים

המחבל, סעדי אבו עלי, בן 21 מעזרייה, נתפס בפעילות משותפת של שב"כ, מחוז ש"י של המשטרה וכוחות צה"ל ■ הוא קשר את עצמו לביצוע הפיגוע והועבר לחקירת שב"כ ■ מצבו של המאבטח צביקה כהן, שנפצע באירוע, מוסיף להיות קשה מאוד

סכין שנלקחה מתוך זירת רצח / צילום: רויטרס
סכין שנלקחה מתוך זירת רצח / צילום: רויטרס

המחבל שביצע את הפיגוע ביום שישי במעלה אדומים, שבו היכה בגרזן את צביקה כהן, מאבטח בן 48, ופצע אותו אנוש, נתפס הלילה במבצע משותף של שב"כ, מחוז ש"י של המשטרה וכוחות צה"ל.

המחבל, סעדי אבו עלי, הוא תושב עזרייה בן 21. בחקירתו הראשונית קשר את עצמו לביצוע הפיגוע, והוא הועבר להמשך חקירת שב"כ.

אבו עלי דקר את כהן בקניון מעלה אדומים ולאחר מכן נמלט. מבית-החולים הדסה עין-כרם נמסר הבוקר (א') כי מצבו של כהן מוסיף להיות קשה מאוד. הוא מטופל ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגיה כשהוא מורדם ומונשם, ובימים האחרונים עבר ניתוח בגלל פציעה קשה בראשו.

בתום הערכת מצב שהתקיימה אמש במשטרה הוחלט כי לא תותר כניסת עובדים פלסטינים למעלה אדומים עד יום חמישי. זאת, למעט עובדים חיוניים. כניסת עובדים לאזור התעשייה תישאר כרגיל. בהערכת המצב שהתקיימה בראשות מפקד מחוז ש"י, ניצב שלומי מיכאל, הוחלט להשאיר את ההיערכות המוגברת של כוחות הביטחון במעלה אדומים וסביבתה.

 

מבדיקת המשטרה עלה כי המאבטח לא היה חמוש, ונבדק אם המאבטחים המאיישים את הקניון בשעות הלילה אמורים לשאת נשק. דבר נוסף שהמשטרה בודקת הוא איך המחבל, שהחזיק באישור עבודה במעלה אדומים, היה בתוך שטח הקניון כשעה לאחר הסגירה. כמו כן, נבדק כיצד הוא נכנס לקומת ההנהלה, שם תקף את כהן בגרזן, משום שבמקום לא נמצאו סימני פריצה.