"זרקנו אותו": טראמפ ביטל עצרת בשיקגו בעקבות הפגנת אלפים

העצרת נדחתה "משיקולי ביטחון", ובעקבות עימותים מילוליים ופיזיים בין תומכיו ומתנגדיו של המיליארדר ■ האירוע התרחש 3 ימים לפני הבחירות באילינוי לראשות המפלגה הרפובליקנית

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

המיליארדר דונלד טראמפ, המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית, ביטל הלילה (שבת) עצרת בחירות בשיקגו, לאחר שהאירוע הפך לזירת התגוששות בין אלפי תומכיו ומתנגדיו, שכללה בין היתר עימותים מילוליים ופיזיים שדרשו את התערבות המשטרה.

חצי שעה לפני שהיה אמור לעלות לבמה, איש מצוות הקמפיין של טראמפ הודיע כי האירוע יידחה "מטעמי ביטחון". בהודעה רשמית שפורסמה מאוחר יותר נטען כי טראמפ התייעץ עם כוחות שיטור שייעצו לו לבטל את העצרת, והיא נדחתה למועד לא ידוע.

רבים בקהל הריעו בעקבות ההודעה של איש הקמפיין של טראמפ, שהובילה גם לתגרות בין המשתתפים. בעוד שחלקם צעקו "זרקנו את טראמפ", אחרים השיבו להם: "אנחנו רוצים את טראמפ".

מחוץ לאולם הפגינו אלפים נוספים, שקראו קריאות: "ביטלנו את זה", ברגע ששמעו על ביטול האירוע. עבודה של שבוע שלם שהשקיעו אקטיביסטים הסתיימה בניצחונם.

האירוע מתרחש שלושה ימים לפני הבחירות באילינוי לראשות המפלגה הרפובליקנית. באותו יום יצביעו גם תושבי פלורידה, מיזורי, קרוליינה הצפונית ואוהיו.