ארדואן: "מדינות אירופה תומכות בטרור; רוקדות בשדה מוקשים"

בזמן שמנהיגי מדינות האיחוד מתכנסות בבריסל בניסיון להגיע לעסקה עם טורקיה בנושא משבר הפליטים, נשיא טורקיה תוקף את המדינות בחריפות ■ "אנו מארחים 3 מיליון מבקשי מקלט, אתם מחזיקים קומץ בתנאים מחפירים", אמר ■ ארדואן אף הביע זעם על סירובה של אירופה להוקיע באופן מוחלט את המחתרת הכורדית

רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס
רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: רויטרס

נשיא טורקיה במתקפה חריפה על מדינות אירופה: בנאום ששודר בטלוויזיה בטורקיה האשים ארדואן מדינות באיחוד בתמיכה בארגוני טרור ומתח ביקורת על היחס ביבשת כלפי סוגיית מבקשי המקלט.

"בזמן שטורקיה מארחת בשטחה 3 מיליון מהגרים, המדינות שלא מסוגלות למצוא מקום אפילו לקומץ, שמחזיקות חפים מפשע במרכז היבשת בתנאים מחפירים, מוכרחות להביט קודם כל על עצמן", אמר ארדואן.

נאומו של ארדואן שודר במקביל לפגישת פסגה שנערכת בבריסל בין ראש הממשלה הטורקי אחמט דאבוטאולו לבין מנהיגי מדינות האיחוד. באירופה מקווים להגיע לעסקה שבמסגרתה טורקיה תסכים לקבל לשטחה מבקשי מקלט רבים בתמורה לסיוע כלכלי ופוליטי, אך הפערים בין הצדדים גדולים ולא ברור האם יצליחו להגיע להסכמה במהלך סוף השבוע.

ארדואן אף דחה על הסף את הביקורת שנשמעה לאחרונה באירופה בשל הפעולות הצבאיות של טורקיה נגד המחתרת הכורדית והאשים את מדינות האיחוד כי הן "רוקדות בשדה מוקשים". "המאבק שלנו בטרור הוא מידתי ולגיטימי", אמר, "ובכל זאת מדינות רבות, בעיקר במערב, עדיין נמנעות מלהביע עמדה נחרצת נגד הארגונים האלה".