DBSI מנצלת מצוקת הנזילות של ראדא, רוכשת השליטה במיליוני ד'

ראדא, שנפלה לשווי של 6 מיליון דולר, מתמחה בפיתוח מערכות רדארים ופתרונות אוויוניקה * יו"ר ראדא הוא הרצל בודינגר, לשעבר מפקד חיל האוויר

חברת ההשקעות הפרטית DBSI של יוסי בן שלום וברק דותן זיהתה יעד חדש להשקעה: החברה הביטחונית ראדא, שהיו"ר שלה הוא האלוף במיל' הרצל בודינגר, לשעבר מפקד חיל האוויר. ראדא עוסקת בתחום הביטחוני ומתמחה בפיתוח מערכות רדארים ופתרונות אוויוניקה. החברה נסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק בשווי זניח של כ-6 מיליון דולר בלבד, אחרי נפילה של 85% במחיר המניה שלה בשנה החולפת.

חברת ההשקעות של בן שלום ודותן תוכל להפוך לבעלת השליטה בראדא עם יותר מ-45% ממניות החברה, בעסקה שהיקפה הכולל (השקעה במניות, אופציות והלוואה אפשרית) עד כ-11 מיליון דולר, אך למעשה ההשקעה הראשונית היא 4 מיליון דולר בלבד. לפני פחות משנה גייסה ראדא כ-8.5 מיליון דולר במסגרת הנפקה משנית בארה"ב, אך למרות זאת, בסוף הרבעון השלישי של 2015, היו בקופתה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף צנוע של כ-1.8 מיליון דולר (החברה עדיין לא פרסמה את דוחות 2015). הגיוס שבוצע ביולי נועד לתשלום חוב שמקורו בהלוואה שקיבלה ראדא מבעלי השליטה בה (50.6%), הווארד יאונג ואחיו קנת' יאונג מהונג קונג.

זימון לאסיפת בעלי מניות שפרסמה אתמול ראדא מגלה שהיא חייבת כיום כ-3.2 מיליון דולר (קרן וריבית) לחברה בבעלות יאונג, FCD, וכי לפי הסכם עם המלווה, ניתנה לחברה תקופה שבה לא יבוצעו כל פעולות לגביית החוב - עד סוף אוגוסט, אז יעמוד החוב לפירעון מיידי. "אין לנו מקורות מספקים למימון החוב ו/או הפעילות הנמשכת שלנו, ואנחנו לא מצפים לייצר מספיק מזומנים לכך בעתיד הקרוב", מציינת החברה.

"אם לא נצליח לגייס את המימון הנדרש, נהיה חשופים לתביעות מצד FCD לפירוקה של ראדא, ויהיה ספק בהמשך יכולתנו לפעול כעסק חי".

כתוצאה, פעלה ראדא בתקופה האחרונה באמצעות בנקי השקעות בארה"ב ובישראל למצוא משקיע שיספק לה את המימון הנדרש.

הדירקטוריון, בראשות בודינגר, בחן את האפשרויות וקבע שהעסקה הטובה ביותר לחברה היא זו שמציעה DBSI. במסגרת העסקה, ראדא תנפיק לחברת ההשקעות כ-17 מיליון מניות במחיר של 23.5 סנט למניה, שנמוך ב-34.7% מהמחיר הנוכחי של ראדא, ובתמורה כוללת של 4 מיליון דולר. נוסף על כך, לאחר ההשקעה הראשונית תהיה ל-DBSI אופציה לרכוש עוד 8.5 מיליון מניות במחיר מימוש זהה לעסקה המקורית, ובסך הכול תמורת עוד 2 מיליון דולר, לתקופה של שנתיים; כמו כן, היא תוכל לרכוש עוד כ-7.3 מיליון מניות ראדא במחיר מימוש של 27.5 סנט למניה, תמורת עוד 2 מיליון דולר תוך ארבע שנים. ראדא מייעדת את כל התמורה מכך לפעילותה הכללית ולמחקר והפיתוח שלה.

נוסף על כך, העסקה עם DBSI כוללת אופציה להענקת הלוואה מצד DBSI לראדא, בהיקף של כ-3.2 מיליון דולר, שמטרתה היא אך ורק לתשלום החוב, במקרה שהחברה לא תוכל לשלמו עד המועד שנקבע (כאמור, סוף אוגוסט הקרוב). ההלוואה, לתקופה של 36 חודשים, תישא ריבית שנתית של ליבור דולרי פלוס 6%, שתחושב על בסיס רבעוני, ול-DBSI תהיה אפשרות להמיר את ההלוואה למניות ראדא לפי מנגנון מסוים שנקבע ביניהן.

"אנחנו מקווים שהמהלך שלנו בראדא יצליח והיא תהפוך לחברה משמעותית", אמר היום בן שלום ל"גלובס". "זה יהיה תהליך, וזו תהיה עבודה קשה. אני מאמין שיש בחברה פוטנציאל, אחרת לא היינו משקיעים בה, אבל אני גם מאמין שתהיה פה עבודה קשה - זה לא 'כסף על הרצפה'. ראדא חברה ישראלית עם 25 שנות ניסיון, טכנולוגיה משמעותית בעולמות של אוויוניקה ורדארים, ועכשיו צריך לראות איך עושים טרן אראונד".

יחד עם ההנהלה הקיימת בראדא?

"המהלך נעשה איתם. נגייס כוחות יחד".

ראדא, שהמנכ"ל שלה הוא צבי אלון, תערוך את אסיפת בעלי המניות לאישור העסקה ב-8 במאי במשרדיה בנתניה. יאונג הודיע שיתמוך בעסקה כך שהיא צפויה לעבור באסיפה. בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2015 הכנסות החברה הגיעו ל-11 מיליון דולר, ירידה של 33.5% מהתקופה המקבילה ב-2014, והיא עברה להפסד נקי של 4.5 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 338 אלף דולר בתקופה המקבילה.

DBSI היא חברת השקעות פרטית שהוקמה על-ידי בן שלום ודותן. דותן הוא בנו של בועז דותן, אחר ממייסדי ענקית התוכנה אמדוקס. החברה הוקמה ב-2002, לאחר שבן שלום פרש מתפקיד סמנכ"ל הכספים של קונצרן כור.

האקזיט המשמעותי ביותר שביצעה החברה עד כה היה בחברת סימטרון, שמפתחת תוכנות לעיצוב מוצרים, ומלבדו היא ביצעה לאחרונה מימושים מוצלחים מאוד בשתיים מחברות הפרוטפוליו שלה - טלדור ודנאל. החברה מחזיקה בחברות העוסקת בתחום הרכב פוינטר ושגריר (שכיום הן עדיין חברה אחת, אך שגריר תתפצל בקרוב מפוינטר), בחברת המחשוב טלדור ובחברת שירותי כוח האדם דנאל.

מניית ראדא איבדה כ-85% בשנה החולפת
 מניית ראדא איבדה כ-85% בשנה החולפת