ח"כ סמוטריץ': "לא מנסה לעורר פרובוקציות, אומר את האמת שלי"

סמוטריץ' עורר סערה השבוע כאשר תמך בהפרדת נשים יהודיות וערביות במחלקות יולדות, ואמר היום לערוץ 20: "משתדל לייצג את האנשים ששלחו אותי לכנסת, הם שמחים על ההתבטאויות שלי"

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ, אשר מוקדם יותר השבוע תמך בהפרדת נשים יהודיות וערביות במחלקות יולדות ואף טען כי כאשר אשתו אחרי לידה היא "רוצה לנוח ולא את החפלות ההמוניות המקובלות אצל משפחות היולדות הערביות", התראיין היום (ה') לתוכניתו של ליאור דיין "הכל לציטוט" המשודרת בערוץ 20 ונשאל האם התבטאויותיו השנויות במחלקות מתוכננות מראש והשיב: "לא, אני איש שיש לו את האמת שלו ופועל מהאינסטינקטים שלו, מה שקרה בשנים האחרונות זה שיש פה איזשהו פוליטיקלי קורקט מאוד חד שמוכתב פה מלמעלה. אומרים לנו מה מותר לומר, מה אסור לומר, מה מותר לחשוב, מה אסור לחשוב. אז כשבא מישהו מהחברה הישראלית ואומר את האמת, מגדירים אותו כמו שהגדרת בפתיח, 'פרובוקטיבי'. אני ממש לא מנסה לעורר פרובוקציות, אני אומר את דעתי. אני חושב אגב שבחלק גדול מאד באמירות הללו אני משמש פה, אם לא לרוב אז לחלקים גדולים מאד בחברה הישראלית שרוצים שהאמת הזאת תיאמר ובעיקר - תמומש".

סמוטריץ' נשאל האם לאור המציאות ה"פוליטיקלי קורקטית" להגדרתו הוא רואה בדבריו הישירים סוג של משימה והשיב: "אני רואה משימה בלשים את הדברים על השולחן ולומר את האמת, לא להתחבא מאחורי צביעות או כל מיני טיעונים נחמדים ויפים שבעיקר טומנים את הראש בחול כמו בת יענה, עוצמים עיניים, לא מוכנים לראות שאנחנו חיים במזרח התיכון, במדינת ישראל, עם מלחמה קיומית כבר למעלה מ-100 שנות ציונות. אז אני משתדל לומר את האמת שלי, לייצג את אותם אנשים ששלחו אותי לכנסת, נדמה לי שהם שמחים על ההתבטאויות שלי, אני רואה את זה גם בתגובות שאני מקבל מהם וגם בסקרים. אני בעיקר משתדל לא רק לדבר אלא גם הרבה מאד לעשות".

- אז הסקרים הם כן פקטור?, שאל אותו דיין. סמוטריץ': "בוודאי".

-השאלה היא האם האמירות הן מקבילות לאותם סקרים?, הקשה דיין. "הסקרים בדרך כלל באים אחרי האמירות. יש אמירה או יש מעשה, מתחוללת סערה ואז יש מי, אתם או רשתות תקשורת אחרות בודקות איפה נמצא הציבור(...). אתה דיברת בפתיח על כמה אמירות מסוימות, על שאלת דומא, עכשיו על שאלת היולדות, אז נכון, באים סקרים אחר כך שעושות רשתות טלוויזיה או התקשורת האחרות וברובן מבחינתי הן מעודדות. אני חושב שעם ישראל בריא, עם ישראל מבין היטב את הסיטואציה שהוא נמאס בה, לעם ישראל דיי נמאס מהעטיפה, הצלופן, שמנסים לעטוף לו את המציאות, הוא מבין היטב את המציאות שהוא חי בה ואני חושב שהוא שמח לראות שיש מי שמבטא את הדברים בכנסת".