חוב היסטורי: אישה שחורה תופיע לראשונה על שטר בארה"ב

שר האוצר של ארה"ב צפוי להכריז באופן רשמי על הדפסת שטרות חדשים, שיעניקו מקום ראוי לתנועת שחרור העבדים ולהרייט טבמן - שהביאה לשחרורם של אלפי אפרו-אמריקאים

הדולר עולה / קרדיט: שאטרסטוק
הדולר עולה / קרדיט: שאטרסטוק

שר האוצר האמריקאי ג'ייקוב לו החליט כי תמונתה של הרייט טבמן, אישה אפרו-אמריקאית שהביאה לשחרורם של אלפי עבדים, תופיע על שטר 20 דולר החדש - כך מסר היום (ד') גורם בכיר במשרד האוצר. בכך, תהפוך טבמן לאישה הראשונה זה מאה שנים שמופיעה על הכסף האמריקאי - והאפרו-אמריקאית הראשונה מאז הקמת ארצות-הברית. היא תחליף את אנדרו ג'קסון, הנשיא השביעי של ארצות-הברית שהחזיק בעבדים שחורים.

השר צפוי להכריז על הצעד באופן רשמי ביממה הקרובה, לצד שינויים נוספים בשטרות של 5, 10 ו-20 דולר. על-פי הדיווחים בכלי התקשורת האמריקאיים, תמונתו של אלכסנדר המילטון, אחד מהאבות המייסדים של ארצות-הברית, תישאר על שטר 10 דולר, למרות קריאות לשינוי השטר.

הקמפיין האינטרנטי "נשים על 20" הכריז כי הוא מברך על החלטתו הצפויה של לו להחליף את ג'קסון באישה. עם זאת, מובילות הקמפיין הבהירו כי לא ינוחו עד שיוכרז רשמית כי השטר החדש ייכנס למחזור בשנת 2020 - 100 שנים להענקת זכות הבחירה לנשים - יחד עם העיצוב החדש של שטר 10 דולר. כמו כן, לו צפוי להחליף את תמונת מבנה משרד האוצר בדימוי הקשור לתנועת הסופרג'יסטיות.