קים שיבח את שיגור הטיל מהצוללת: "נוכל לפגוע באמריקה"

למרות הספקות בדרום לגבי הצלחת הניסוי בטיל הבליסטי, בקוריאה הצפונית הכריזו כי מדובר ב"הצלחה גדולה" וכי מדובר ב"אמצעי נוסף למתקפה גרעינית עוצמתית" ■ צרפת קראה לאיחוד להטיל סנקציות נוספות

 קים ג`ונג און / צילום: רויטרס
קים ג`ונג און / צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית הכריזה הלילה (א') כי הניסוי שערכה בשיגור טיל בליסטי מצוללת היה "הצלחה גדולה" וכי הוא מעניק למדינה "אמצעי נוסף למתקפה גרעינית עוצמתית". לפי ההודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית של המשטר הקומוניסטי, המנהיג קים ג'ונג און פיקח על השיגור שנערך אתמול בסמוך לחוף המזרחי.

גורם במשרד ההגנה של קוריאה הדרומית אמר כי הטיל טס כ-30 קילומטר, עשירית מרחק המינימלי של טיל בליסטי - 300 קילומטר. הגורם הוסיף כי הצבא מנסה לגלות אם השיגור נכשל. בפיונגיאנג, מנגד, דיווחה סוכנות הידיעות כי מדובר ב"הצלחה גדולה נוספת", מבלי לפרט היכן ומתי התקיים האירוע בהשתתפותו של קים.

 

"השיגור יסייע להאיץ את היכולת התת-ימית המבצעית של הצי", צוטט קים בסוכנות הידיעות, שהוסיף כי "עכשיו אפשר לפגוע בראשי הבובות של הכוחות הדרום קוריאניים ושל ארצות הברית האימפריאליסטית בכל זמן שנרצה".

צבא ארצות הברית הודיע אתמול כי הוא זיהה את השיגור מהצוללת ועקב אחריו, אך הדגיש כי הוא לא היווה איום על צפון אמריקה. בוושינגטון ובפריז טענו כי מדובר בהפרה של החלטות מועצות הביטחון, שהוחרפו לאחר הניסוי הגרעיני ושיגור טיל בליסטי שביצעה המדינה בתחילת השנה. צרפת אף קראה לאיחוד האירופי להטיל סנקציות נוספות.

לפי ההערכות, פיונגיאנג מתכננת לבצע בקרוב ניסוי גרעיני חמישי, לקראת ועידת המפלגה שתקיים לראשונה אחרי 36 שנה באמצע החודש הבא. ואולם, שר החוץ רי סו יונג אמר בריאיון לסוכנות הידיעות אי-פי כי משטר יהיה מוכן לעצור את הניסויים הגרעיניים, אם ארצות הברית תחדל לקיים את התמרונים הצבאיים השנתיים שלה עם קוריאה הדרומית. רי אמר דברים דומים לאחר הניסוי הקודם.