ביוקנסל זינקה 13.5%: מגייסת 6 מיליון דולר בפרמיה

החברה מינתה מנכ"ל חדש, ד"ר פרנק הלוסקה האמריקאי, ורוצה לגייס עוד 15-20 מיליון דולר בחו"ל ■ מניית ביוקנסל עלתה היום ב-11%

אהרון שוורץ / צילום: איל יצהר
אהרון שוורץ / צילום: איל יצהר

לאחר שנות דשדוש, חברת התרופות לסרטן ביוקנסל  הנסחרת בת"א, מבקשת לחזור לתמונה באמצעות כמה מהלכים. החברה הודיעה על גיוס הון של 6 מיליון דולר ממשקיעים אמריקאים (כנראה קרנות לתחום מדעי החיים) כנגד כמעט שליש ממניות החברה לאחר ההקצאה.

בכוונת החברה לפעול להגדלת הגיוס הפרטי ל-15-20 מיליון דולר וכן לבצע גיוס נוסף של 6 מיליון דולר בהנפקת זכויות בתל-אביב. את הנפקת הזכויות תוביל בעלת השליטה בביוקנסל, כת"ב הבורסאית, המחזיקה כ-82.6% בחברה. ההנפקה הפרטית תבוצע בפרמיה של 22% על מחיר השוק של החברה, שעמד הבוקר על 39 מיליון שקל. בעקבות ההודעה עלתה מניית החברה בכ-11%.

בנוסף הודיעה החברה על גיוס מנכ"ל אמריקאי בשם ד"ר פרנק הלוסקה, לשעבר אונקולוג והמנהל הרפואי של חברת הטיפול בסרטן Ariad. כמו כן, בכוונתה להירשם למסחר בנאסד"ק, כאשר התוכנית מבחינתה היא להנפיק בארה"ב לשם גיוס של עשרות מיליוני דולרים. כרגע השוק בנאסד"ק לחברות בתחום הטיפול בסרטן הוא מאוד חם, אך שוק ההנפקות של חברות ביומד סגור למדי. "אנחנו מקווים שעד שנגיע לשוק, הוא יהיה יותר פתוח", אומר היו"ר, ד"ר אהרון שוורץ.

לביוקנסל שתי תרופות המבוססות על עיקרון משותף של שילוב בין רעלן דיפטריה לבין רכיב אשר נצמד לקולטן שבא לידי ביטוי בשכיחות גבוהה משמעותית על גבי תאים סרטניים לעומת תאים בריאים. ברגע שאותו רכיב מתחבר לתא הסרטני, הוא משחרר את הרעלן והורג את התא.

אחד האתגרים של החברה בעבר היה כיצד להביא את המוצר כך שייגע בכל תא סרטני כדי שיוכל לבצע עליו את פעולתו. לכן מתמקדת החברה באינדיקציה של סרטן שלפוחית השתן, כיוון שבסרטן זה ניתן להכיל את התרופה בתוך השלפוחית, כך שהיא מגיעה לתאים הנגועים הנמצאים לרוב על גבי הדפנות של השלפוחית. לחברה מוצר נוסף בשלבים מוקדמים יותר, אשר אמור להיות מוצלח יותר גם בהגעה לתאים ייעודיים, והוא נבחן בעבר להתוויות של סרטן השחלות וסרטן הלבלב. "אנחנו חברה לא גדולה ולכן כרגע מתרכזים בהתוויה המתקדמת יותר", אומר שוורץ.

בתחום סרטן שלפוחית השתן עבר המוצר בהצלחה ניסוי שלב IIb וכעת ערוך לכניסה לשלב III ולמעשה ייערכו שני ניסויי שלב III בשני סוגים שונים של סרטן השלפוחית, כתלות בגיוס ההון הנוסף.