כחלון מעכב התקציב הדו-שנתי: לוחץ על נתניהו לצרף את הרצוג לממשלה

שר האוצר ויו"ר כולנו מעכב את הסכמתו לתקציב לשנתיים הבאות במטרה ללחוץ על נתניהו לקדם את צירוף הרצוג לממשלה ■ רק בחודש שעבר, לפני שנודע על חקירת הרצוג, הוא נפגש עם נתניהו במעון ראש הממשלה ודן עמו על אחדות

בנימין נתניהו ומשה כחלון / צילומים: דוברות הכנסת ואוריה תדמור
בנימין נתניהו ומשה כחלון / צילומים: דוברות הכנסת ואוריה תדמור

עדיין מדברים על אחדות? רק השבוע הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו בגלוי כי התקיימו מגעים לצרף את המחנה הציוני לממשלה, וכעת מתברר כי הם נערכו ממש עד שנודע על חקירתו של יו"ר האופוזיציה.

רגע לפני יציאת הכנסת לפגרה בחודש שעבר ולפני פרסום החקירה נגד יצחק הרצוג, יו"ר האופוזיציה נועד עם נתניהו לפגישה ממושכת בעניין הצטרפות המחנה הציוני לקואליציה בבית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים.

למרות הרצון של השניים להגיע להסכמות, לא נמצאה הנוסחה שתניח את דעתו של הרצוג. בליכוד אומרים שנתניהו חושש לבוא לקראת הרצוג ולאבד את תמיכת הגרעין הקשה של הימין.

בינתיים, שר האוצר משה כחלון מעכב את הסכמתו לתקציב דו שנתי במטרה ללחוץ על נתניהו לקדם את צירוף המחנה הציוני לקואליציה. כחלון ונתניהו נועדו אתמול לפגישה ממושכת בעניין תקציב נדונו גם עניינים פוליטיים. כחלון תבע מפגישה נוספת עם אנשי המקצוע השונים בנוגע לאישור התקציב לשנתיים הקרובות - מהלך לו התנגד.