מליבו מעלה הריבית על האג"ח אחרי שהפרה אמת מידה פיננסית

ההפרה: בעקבות שחיקת ההון העצמי שלה מתחת ל-6 מיליון דולר קנדי במשך שני רבעונים רצופים

נכס של מליבו / צילום: מצגת החברה
נכס של מליבו / צילום: מצגת החברה

צרות נוספות בעסקי נדל"ן בקנדה, שעלו לכותרות בשוק המקומי בשבועות האחרונים בעקבות קריסתה של חברת אורבנקורפ. חברת מליבו אינווסטמנט (Malibu Investments) עדכנה בימים האחרונים כי תעלה שוב את שיעור הריבית שהיא משלמת למחזיקי האג"ח שלה ב-0.25% ל-5.55% אחרי שהפרה אמת מידה פיננסית בה התחייבה לעמוד בהנפקה.

עדכון זה מגיע לאחר שמחזיקי האג"ח של מליבו החליטו שלא להעמיד את אג"ח החברה לפירעון מיידי או לממש בטוחות בעקבות ההפרה המאפשרת להם לעשות זאת. הפרת תנאי האג"ח נעשתה בעקבות שחיקת ההון העצמי של החברה מתחת לרף של 6 מיליון דולר קנדי במשך תקופה של שני רבעונים רצופים.

מליבו  עדכנה בנושא כבר בתחילת אפריל, והסבירה כי להבנתה ההפרה הינה טכנית במהותה.

לדבריה, היא נגרמה "בין היתר מכך שהחברה החלה לשווק פרויקט נוסף במהלך הרבעון האחרון של שנת 2015 והוצאות השיווק בפרויקט זה נרשמות באופן שוטף וגרמו לשחיקה בהונה העצמי של החברה".

מדובר בפרויקט SouthSide (לשעבר Gramercy Park phase 3) שבטורונטו, המתוכנן לכלול בעיקרו שטחי מגורים (קונדומיניום), שיצטרפו לשני שלבים בו שכבר הסתיימו.

הבוקר עדכנה מליבו כי הגדילה את היקף האשראי לפרויקט מ-4.1 מיליון דולר קנדי ל-8.7 מיליון דולר קנדי. בנובמבר האחרון כבר נאלצה מליבו להעלות את הריבית על האג"ח שלה בשיעור דומה (0.25%) ל-5.3% בעקבות הפרה דומה.

קופה דלילה

פעילותה של מליבו, הנמצאת בשליטת היו"ר יוסף (ספי) שלגי, מתרכזת בהקמת מבני מגורים באזור טורונטו שבקנדה והיא נסחרת בבורסה המקומית באמצעות אג"ח בלבד. בדוחותיה השנתיים ל-2015 שפורסמו בסוף חודש מארס, מתייחסים רואי החשבון של מליבו להפרה ומציינים כי "לחברה אין מקורות נזילים לתשלום מלוא האג"ח בפירעון מיידי, אולם חלק החברה בפרויקט Tableu הינו משועבד לטובת האג"ח וצפוי להסתיים בשנת 2016, טרם המועד המקורי של פירעון האג"ח".

למליבו סדרת אג"ח אחת (ב') בהיקף של 40 מיליון שקל, הנסחרת בתשואה של 4% ומועד הפירעון שלה צפוי בסוף השנה. האג"ח אינן מדורגות.

מלבד השחיקה בהון העצמי, קופת המזומנים של מליבו דלילה ובסוף 2015 עמדה על פחות מ-2 מיליון דולר קנדי מול התחייבויות שוטפות של יותר מ-21 מיליון דולר קנדי - עיקרן למחזיקי האג"ח (14 מיליון דולר קנדי). עוד החברה הציגה הון חוזר שלילי של של 9.5 מיליון דולר קנדי.

בשנתיים האחרונות (2014-2015) היקף המכירות של מליבו זניח, ועומד על רמה שנתית של פחות מ-1.5 מיליון דולר קנדי, והפסדיה בשנתיים אלה מצטברים ליותר מ-8 מיליון דולר קנדי.