הטיפ היומי: מניה מרעננת שפירסמה דוחות טובים מהצפי

במחלקת המחקר של קרדיט סוויס ממליצים "תשואת יתר" על יצרנית המשקאות התאילנדית Thai Beverage

Thai Beverage / צילום: אתר החברה
Thai Beverage / צילום: אתר החברה

יצרנית המשקאות התאילנדית Thai Beverage נסחרת בבורסה של סינגפור (סימול: THBEV:SP) לפי שווי של 21.8 מיליארד דולר סינגפורי (כ-16 דולר אמריקאי). החברה היא אחת מיצרניות המשקאות הגדולות ביותר בדרום מזרח אסיה, והיא מייצרת ומפיצה כמה מותגי משקאות חריפים, בירה ומשקאות לא אלכוהוליים שונים.

לפני כמה ימים פרסמה Thai Beverage את דוחות הרבעון הראשון. התוצאות היו מעל הציפיות, עם עלייה של 30% ברווח הנקי ביחס לרבעון המקביל והתרחבות שולי ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות). מכירות מותג הבירה Chang גדלו ב-61% לעומת הרבעון המקביל בזמן שהשוק כולו עלה רק בכ-3%, כך שאנו מעריכים כעת שנתח השוק של המותג עומד על 44%, עלייה מ-38% ברבעון הקודם. בהשוואה לרבעון הקודם, מכירות המותג גדלו ב-15% והסתכמו ב-273 מיליון ליטר.

לפי חברת המחקר נילסן, נתח השוק של Thai Beverage בשוק הבירה ברבעון הראשון היה גבוה מ-40%, והגיע ל-41% בחודש אפריל. כאמור, אנחנו מעריכים שהנתח גבוה יותר ומגיע לכ-44%.

מכירות המשקאות החריפים גדלו ב-4% בהשוואה לרבעון המקביל, בין היתר בשל הצטיידות במלאים על-ידי סוכני מכירות וקמעונאים על רקע הצפי לעלייה במיסוי בהמשך. נכון להיום, המלאי הממוצע הוא של חמישה שבועות, לעומת הנורמה בעבר, 2-4 שבועות. להערכתנו, רמות המלאים יישארו גבוהות עד שיוכרז על העלאת שיעור המס.

בחטיבת המשקאות הלא אלכוהוליים, הפסדי החברה הצטמצמו. שולי הרווח הגולמי עלו ביחס לרבעון הקודם בזכות תמהיל מוצרים טוב יותר, הפסקת מכירות של מוצרים לא רווחיים, השקות חדשות ועלויות אריזה נמוכות יותר. הוצאות הנהלה וכלליות בתחום זה ירדו, אך נדגיש שאנו עדיין מצפים לעלייה בהוצאות השיווק ברבעון השני של השנה.

אנחנו ממשיכים להאמין ש-Thai Beverage תמשיך להציג ביצועים טובים בשוק הבירה, דבר שלהערכתנו יוביל בסופו של דבר לעלייה באמון המשקיעים גם בנוגע למותגים אחרים של החברה. המלצתנו למניה נשארת ללא שינוי, "תשואת יתר", ומחיר היעד עולה מ-0.85 דולר סינגפורי ל-0.9 דולר סינגפורי, 3% מעל מחיר השוק.

מחלקת המחקר, קרדיט סוויס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם