סאמיט: "הדירקטורים בכלכלית מפחידים כדי לשמר משרותיהם"

נמשכת ההתחממות לקראת אסיפת בעלי מניות כלכלית ירושלים שצפויה להתכנס ב-9 ביוני

זוהר לוי / צילום: תמר מצפי
זוהר לוי / צילום: תמר מצפי

מועד אסיפת בעלי המניות המיוחדת שמכנסת חברת כלכלית ירושלים הולך ומתקרב (האסיפה אמורה להתכנס ב-9 ביוני), ולקראתו נמשכים חילופי ההאשמות בין בעלת העניין המרכזית בכלכלית, חברת סאמיט של זוהר לוי (מחזיקה בכ-20% ממניות כלכלית), לדירקטוריון המכהן, בראשות היו"ר אהרון פוגל. סאמיט שיגרה אתמול לכלכלית את תגובתה להודעת העמדה של דירקטוריון החברה, שפורסמה לאחרונה.

בסאמיט אומרים, כי "מסע ההפחדה שמתנהל על-די הדירקטורים המכהנים, לרבות על גבי התקשורת, מתעלם באופן עקבי ומכוון מההבהרות וההצהרות שניתנו בכתב ובעל פה על-ידי סאמיט ומר לוי, וכן מהוראות החוק, הפסיקה וניירות העמדה של רשות ניירות ערך, וזאת במטרה לשמר את משרותיהם של הדירקטורים המכהנים".

כמו כן טוענים בסאמיט, כי המצב שאליו נקלעה כלכלית אינו ייחודי: "בניגוד לתמונה שמנסה הדירקטוריון לצייר, המצב המשפטי הנוגע לעניין הנו ברור וידוע, לאחר שנדון הן בבתי המשפט והן על-ידי רשות ניירות ערך. סאמיט לא רכשה שליטה בחברה, ואין בכוונתה לעשות פעולות, לרבות בהקשר של מינוי הדירקטורים, אשר יעמידו את החברה בחשיפה מול הוראות החוק או יפגעו בעסקיה".

עוד אומרים בסאמיט, שהציעה להכניס לדירקטוריון מלבד לוי עוד שני דירקטורים (רון בארי ויאיר שלהב) כי "שני הדירקטורים שהוצעו על-ידי סאמיט אינם קשורים לחברה..." וכי "בכל מקרה הדירקטורים שיוצעו על-ידי סאמיט לא יהוו רוב בדירקטוריון".

הגישו הצעות

בסאמיט מדגישים גם, כי "מלבד החברה חמישה בעלי עניין מחזיקים למעלה מ-50% ממניות כלכלית, וביכולתם להשפיע על תוצאות ההצבעה באסיפה".

ואכן, מלבד סאמיט יש עוד מספר בעלי עניין מרכזיים שהגישו הצעות לקראת האסיפה. כך, איש העסקים משה הבא, יו"ר בזק בינלאומי לשעבר, שהגיע באמצעות חברת גנוס שבבעלותו להחזקה של כ-5% והפך לבעל עניין בכלכלית, מציע לשנות את תקנון החברה כך שכל גוף שמחזיק 10% ממניות החברה יוכל למנות דירקטור אחד למועצת המנהלים, ושדירקטוריון החברה ימנה 10 חברים לכל היותר (ועוד שני דירקטורים חיצוניים).

גם בית ההשקעות אלטשולר שחם, המחזיק בכ-10% ממניות החברה, מבקש לצרף דירקטור מטעמו, ליאור אשכנזי. איש העסקים דוד פורר, המחזיק בכ-12.4% ממניות כלכלית, מבקש לצרף את טל פורר ואמיר בורגר כדירקטורים וגם אייל רוזנר, בעל מניות בכלכלית, ביקש להוסיף לנושאים שהאסיפה תדון בהם, את מועמדותו כחבר בדירקטוריון.

כיום כולל דירקטוריון כלכלית, מלבד הדח"צים, את זוהר לוי, אריה גנס, מירי כץ, שמשון הראל, רם בלינקוב, קותי גביש ואת היו"ר פוגל. על פי תקנון החברה כיום ניתן למנות 5 עד 20 דירקטורים.

***אליעזר פישמן, שמחזיק מניות בכלכלית ירושלים, הוא בעל השליטה ב"גלובס"