דלשה קפיטל ניסתה להרגיע, אך האג"ח בתשואה של עד 8.5%

עוד חברת נדל"ן אמריקאית גורמת דפיקות לב מואצות למחזיקי האג"ח

חברת הנדל"ן האמריקאית דלשה קפיטל מנסה להרגיע את החששות של מחזיקי האג"ח שלה, שהתגברו בימים האחרונים בעקבות עסקה עליה דיווחה. לצורך כך פרסמה אמש החברה מצגת המפרטת את מצב נכסיה המרכזיים ובין היתר מציגה בה תחזית הכנסות על בסיס חוזים חתומים, ואת המהלכים העיקריים שקידמה מאז החלה להיסחר בבורסה המקומית.

נוסף על כך, צפוי ככל הנראה בעל השליטה, מייקל שהה (Michael Shah), להגיע לארץ בתקופה הקרובה בכדי לדון מול המחזיקים הגדולים בצעדיה העתידיים של החברה ומצבה. דלשה קפיטל גייסה בתחילת השנה כ-400 מיליון שקל בשתי סדרות (א' ו-ב'), בריביות של 6.8% ו-4.6%, וחובה דורג A3 באופק חיובי ממידרוג. כספי ההנפקה, שאותה הובילה כלל חיתום, יועדו בין היתר לפירעון הלוואות, רכישת זכויות מיעוט בחלק מנכסיה, השקעה בנכסים קיימים, רכישת נכסים חדשים ופעילות שוטפת.

הסנטימנט השלילי מתעצם

החברה מתרכזת בפעילות נדל"ן מניב בעיר ניו יורק ומחזיקה בכ-1,100 יחידות דיור, עיקרם תחת התוכנית לשכירות מפוקחת של הממשל האמריקאי (HUD), וכן בבעלותה נכסים מסחריים. בתחילת השבוע עדכנה דלשה על עסקת רכישה וייזום גדולה. ההשקעה הגדולה ושינוי הכיוון של החברה, עם החלטתה להיכנס לתחום הנדל"ן היזמי, עוררו את חששות המשקיעים מהתדרדרות מצבה הפיננסי של דלשה קפיטל ועליית שיעור המינוף שלה.

בעקבות זאת רשמו שתי סדרות האג"ח של דלשה קפיטל ירידות שערים חדות והתשואות עליהן הגיעו לרמה דו-ספרתית. בשלב זה נראה כי חששות המשקיעים התמתנו באופן מסוים, אולם תשואות האג"ח עדיין גבוהות יחסית, כשהבוקר הן עמדו על עד כ-8.5%.

חוסר הוודאות סביב מצבה של דלשה קפיטל מאיים להעצים את הסנטימנט השלילי בכל הנוגע לפעילותן של חברות הנדל"ן הזרות שגייסו פה חובות בהיקפים משמעותיים החל מ-2015. לסנטימנט הזה תרמו גם קריסתה של חברת הנדל"ן הקנדית אורבנקורפ של אלן ססקין מוקדם יותר השנה, והחששות הגוברים בנוגע לאיתנות הפיננסית של ענקית הנדל"ן האמריקאית אקסטל, שגייסה כאן למעלה מ-1.5 מיליארד שקל.

דלשה עדכנה כאמור בתחילת השבוע כי דירקטוריון החברה אישר עסקה להמחאת זכויותיו של בעל השליטה בעסקה לרכישת נכס נדל"ן במנהטן שבניו יורק בהיקף השקעה כולל של כ-235 מיליון דולר: כ-112 מיליון דולר עבור הרכישה, והיתרה, 123 מיליון דולר נוספים, בשיפוץ המבנה והסבתו. כיום משמש הנכס, המורכב מחמישה מבנים, לקליניקות משרדי רופאים, והתוכנית היא להסב את השימוש בנכס ל-205 יחידות דיור להשכרה. הערכת החברה היא כי השיפוצים בנכס יסתיימו עד סוף 2018.

בדלשה קפיטל מציינים כי "החברה צפויה לממן את הרכישה באמצעות הונה העצמי (לרבות שימוש בכספי תמורת ההנפקה)", וכן באמצעות מימון בנקאי. הלוואה בהיקף של 78 מיליון דולר למימון הנכס, המובטחת בנכס, כבר נחתמה. במסגרת ההסכם שחתם שהה מול המוכרים, הוא שילם מקדמה של 20 מיליון דולר ובכוונתו להמחות לחברה את התשלום הראשון של המקדמה, בהיקף של 11.5 מיליון דולר, כתמורה הונית, ולסווג את שני התשלומים הנוספים ששולמו כמקדמה כהלוואות בעלים ללא ריבית.

במצגת שפרסמה מציינת דלשה בין היתר כי החברה הגדילה את הגמישות הפיננסית שלה, עם פירעון חוב בכיר שביצעה בחלק מנכסיה, שהובילו אותה למצב בו היא מחזיקה בנכסים לא משועבדים בשווי של כ-48 מיליון דולר, והשלימה מכירת נכס תמורת כ-11 מיליון דולר. הונה העצמי של החברה עומד על כ-290 מיליון דולר, והחוב שלה נטו מגיע ל-193 מיליון דולר. סך המאזן שלה מסתכם ב-572 מיליון דולר.

מוסדיים שרכשו אג"ח במכרז המוסדי של הנפקת דלשה
 מוסדיים שרכשו אג"ח במכרז המוסדי של הנפקת דלשה