סומוטו לא עוצרת: זינקה כ-140% מהשפל מחודש דצמבר

במצגת לשוק ההון חשפה חברת האינטרנט תוצאות מקדמיות לרבעון השני, המשקפות קצב הכנסות רבעוני של כ-11 מ' ד' ורווח תפעולי בקצב רבעוני של 4.6 מ' ד'

מניית חברת האינטרנט סומוטו  , העוסקת בפיתוח ושיווק מערכת התקנה לתוכנות ממומנות, המשיכה גם היום במומנטום החיובי שלה מתחילת השנה והוסיפה עוד כ-15% לערכה במהלך המסחר, במחזור גבוה. המניה זינקה לשיא חדש של השנה האחרונה, לאחר שהנהלת החברה ערכה היום מצגת לשוק ההון במהלכה סקרה את תוצאות הרבעון הראשון של השנה וחזרה על התוצאות עד כה ברבעון השני, אותן פרסמה מוקדם יותר השבוע. עם זאת, המניה עדיין נמוכה בכ-26% מרמתה בתחילת 2015, לפני שספגה מכה קשה לאחר שאפל הפסיקה את שיתוף הפעולה עם החברה.

לאחר אותה הודעה של אפל צנחה מניית סומוטו בכ-60% תוך ימים ספורים, והמשיכה בהידרדרותה עד דצמבר 2015. ואולם, מאז מציגה המניה התאוששות מרשימה, וקפצה ביותר מ-140%, לשווי שוק נוכחי של כ-160 מיליון שקל.

סומוטו דיווחה השבוע כי בחודשים אפריל ומאי היא רשמה הכנסות של כ-7.4 מיליון דולר, כלומר קצב רבעוני של כ-11 מיליון דולר. הרווח התפעולי לפני הפחתות הסתכם בחודשיים אלה ב-3.1 מיליון דולר, שיעור רווחיות של 42% וקצב רבעוני של 4.6 מיליון דולר. ברבעון הראשון הציגה סומוטו הכנסות של 9.8 מיליון דולר, צמיחה של 45% לעומת הרבעון הרביעי של 2015. הרווח הרבעוני לפני הפחתות ברבעון הראשון הסתכם בכ-3.5 מיליון דולר, צמיחה של 85% ביחס לרבעון קודם.

דיבידנד נוסף מתחילת השנה

את שנת 2015 כולה סיימה סומוטו בצורה מרשימה, ולמרות המכה שספגה מאפל, הכנסותיה הצטמקו בכ-6.6% בלבד לרמה של כ-29.6 מיליון דולר, בעוד שהרווח התפעולי גדל בכ-40%לכ-4.9 מיליון דולר, כתוצאה מירידה חדה בהוצאות המכירה והשיווק. בשורה התחתונה דיווחה סומוטו על קפיצה של מאות אחוזים ברווח הנקי השנתי, לכ-3.5 מיליון דולר.

על רקע התוצאות החזקות הצפויות ברבעון השני, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד נוסף של כ-500 אלף דולר, לאחר שכבר חילקה דיבידנד זהה מוקדם יותר השנה. בן גירון, מנכ"ל סומוטו, ציין כי "גם ברבעון השני של השנה מציגה החברה המשך צמיחה מואצת בפעילותה. התוצאות המקדמיות שדיווחנו מציגות קצבי צמיחה טובים מקצבי הצמיחה ברבעון הראשון, בין השאר הודות לרכישה של טרסר שביצענו בינואר השנה והצמיחה בפעילות הפרסום בווידאו. האסטרטגיה העסקית של סומוטו כוללת גיוון מקורות ההכנסה, ולכן לצד גידול אורגני, בכוונתנו להמשיך לבצע רכישות אטרקטיביות בתחום השיווק באינטרנט".

סומוטו הוקמה במהלך 2009 והונפקה בבורסה באוגוסט 2013, אז גייסה כ-20 מיליון שקל. בעלי השליטה בחברה הם בן גירון, יעקב טננבוים, סול צבי ואיל יעקב. יו"ר החברה הוא שוקי אברמוביץ', לשעבר מנכ"ל כלל פיננסים.

סומוטו
 סומוטו