DBSI ברווח של 170% "על הנייר" על השקעתה בחברה ראדא

ראדא הודיעה בשבוע שעבר שיוסי בן-שלום יחליף את הרצל בודינגר כיו"ר, ובודינגר ישמש כנשיא ■  שווי השוק של ראדא, שנסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק, הוא 10 מיליון דולר

יוסי בן שלום /  צילום: תמר מצפי
יוסי בן שלום / צילום: תמר מצפי

התנודות במניית החברה הביטחונית ראדא  נמשכות, ולאחר פרסום דוחות הרבעון הראשון בשבוע שעבר, המניה עלתה בכ-10%. חברת ההשקעות DBSI, שרכשה את השליטה בחברה לפני מספר שבועות, כבר רושמת רווח "על הנייר" של 168% על השקעתה - הרכישה בוצעה במחיר של 23.5 סנט למניה, לעומת 64 סנט כיום. שווי השוק של ראדא, שנסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק, הוא 10 מיליון דולר.

תוצאות הרבעון הראשון לא היו מוצלחות במיוחד: ההכנסות ירדו ב-28.2% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו ב-2.6 מיליון דולר, והרווח הגולמי כמעט התאפס והגיע ל-25 אלף דולר בלבד. ההפסד התפעולי גדל ב-133% לכ-1.1 מיליון דולר וההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות צמח ב-137% ל-1.8 מיליון דולר.

לצד פרסום הדוחות, ראדא עדכנה על שיפור במצב החוב שלה: כצפוי, הלוואת הבעלים שקיבלה מבעל השליטה הקודם הווארד יאונג הוחלפה בהלוואה של 3.2 מיליון דולר שהחברה מקבלת מ-DBSI, בתנאים טובים יותר. ראדא הייתה צריכה להחזיר הלוואה של 3.2 מיליון דולר ליאונג עד סוף אוגוסט, ולחברה לא היו מקורות מספקים לעמוד בהחזר.

על רקע זה, DBSI של יוסי בן-שלום וברק דותן נכנסה להשקעה בראדא. ההלוואה של DBSI היא לתקופה של 36 חודשים, תישא ריבית שנתית של ליבור דולרי פלוס 6%, שתחושב על בסיס רבעוני, ול-DBSI תהיה אפשרות להמיר את ההלוואה למניות ראדא לפי מנגנון מסוים שנקבע ביניהן.

לדברי מנכ"ל ראדא, צביקה אלון, העסקה עם DBSI מאפשרת לחברה את ההון החוזר הנדרש לתמוך בתוכניות הצמיחה שלה, כולל פעילויות המו"פ והשיווק שהוגבלו בשנים האחרונות בשל המצב הפיננסי של החברה. בתוך כך, ראדא הודיעה בשבוע שעבר גם שבן-שלום יחליף את הרצל בודינגר בתפקיד יו"ר החברה, ואילו בודינגר (אלוף במיל', לשעבר מפקד חיל האוויר) יכהן כדירקטור וכנשיא.

DBSI היא חברת השקעות פרטית שהוקמה על-ידי בן שלום ודותן. דותן הוא בנו של בועז דותן, אחד ממייסדי ענקית התוכנה אמדוקס. החברה הוקמה ב-2002, לאחר שבן שלום פרש מתפקיד סמנכ"ל הכספים של קונצרן כור.

האקזיט המשמעותי ביותר שביצעה החברה עד כה היה בחברת סימטרון, שמפתחת תוכנות לעיצוב מוצרים, ומלבדו היא ביצעה לאחרונה מימושים מוצלחים מאוד בשתיים מחברות הפרוטפוליו שלה - טלדור ודנאל. החברה מחזיקה בחברות העוסקות בתחום הרכב (פוינטר ושגריר), בחברת המחשוב טלדור ובחברת שירותי כוח האדם דנאל.