האו"ם מגנה את ישראל על הבנייה במעלה אדומים וירושלים

מזכ"ל האו"ם באן קי מון גינה את האישור שהעניקה ממשלת ישראל לבניית 800 יחידות דיור במעלה אדומים ובשכונות יהודיות במזרח ירושלים ■ "התוכנית מעלה שאלות לגבי כוונות ישראל בטווח הארוך"

באן קי-מון / צלם: רויטרס
באן קי-מון / צלם: רויטרס

"מאוכזב עמוקות מההחלטה שהתקבלה רק ארבעה ימים לאחר שהקוורטט קרא לישראל להפסיק את מדיניותה של בנייה בהתנחלויות והתרחבות" -כך הגדיר הלילה (ג') דוברו של מזכ"ל האו"ם באן קי מון את תחושותיו בעקבות החלטת ממשלת ישראל לאשר בנייה של 800 יחידות דיור במעלה אדומים ובשכונות יהודיות במזרח ירושלים.

בהודעה שפרסם הארגון גינה המזכ"ל את החלטת הממשלה שהתקבלה בתגובה לשני הפיגועים הרצחניים שהתרחשו בסוף השבוע האחרון ודחק בישראל לחדול מלקבל החלטות דומות למען קידום תהליך השלום, ולהמתין עם הבנייה עד שייחתם הסדר קבע.

"המזכיר הכללי מותח ביקורת על החלטת הרשויות הישראליות לקדם תכניות לבניית 560 יחידות דיור במעלה אדומים, כמו גם לקידום תוכניות לבניית 240 יחידות דיור בהתנחלויות במזרח ירושלים", נכתב בהודעת הארגון. "זה מעלה שאלות לגיטימיות על כוונותיה של ישראל בטווח הארוך בנוסף להצהרותיהם של כמה שרים בממשלת ישראל הקוראים לסיפוח הגדה המערבית".

מוקדם יותר היום ביקרה אונר"א, סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטי פלסטין במזרח הקרוב, את הריסת בתיהם של שני מחבלים, שביצעו את פיגוע הדקירה בשער יפו בירושלים בחודש דצמבר האחרון, בו נרצחו שני ישראלים, במחנה הפליטים קלנדיה הסמוך לרמאללה. "הריסת בתים לשם ענישה הן סוג של ענישה קולקטיבית אשר אינן חוקיות תחת החוק הבינלאומי", אמר דובר אונר"א כריס ג'ונס. "הדבר גורם למצוקה וסבל למי שלא עשה את המעשה ולעתים קרובות הם מסכנים אנשים ורכשו באזור".