תאגיד Vice קנה את השליטה במגזין "גראז'" של אשתו של רומן אברמוביץ'

Vice, תאגיד התקשורת הבינלאומי, רכש את השליטה ב"גראז'", מגזין האמנות והתרבות שייסדה דאשה זוקובה, אשתו של המיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ', כמותג לצעירים שעושה צעדים ראשונים בתחום האמנות העכשווית.

Vice אמר שיגדיל את הנוכחות המקוונת של המגזין, יקים ערוץ וידיאו דיגיטלי, ירחיב את צוות העריכה וישיק מהדורות בינלאומיות. זוקובה, העורכת הראשית, תמשיך בתפקידה. תנאי העסקה לא פורסמו.

זוקובה ובעלה, הבעלים של מועדון הכדורגל צ'לסי, הפכו לשחקנים משמעותיים בעולם האמנות והם מחזיקים באוסף פרטי הכולל יצירות של לוסיאן פרויד ופרנסיס בייקון. זוקובה הייתה ממייסדי Artsy, אתר מכירות אמנות באינטרנט, לצד של אריק שמידט מגוגל וונדי דנג, גרושתו של רופרט מרדוק.

המגזין קרוי על שם מוזיאון המוסך במוסקבה לאמנות עכשווית, המקבילה של מוזיאון טייט מודרן בלונדון. זוקובה הקימה את המוזיאון לפני שמונה שנים, בתחנת אוטובוס מרכזית נטושה מ-1920. בשנה שעברה הוא עבר לבניין של רם קולהאס בפארק גורקי שבמוסקבה.

עם קניית המגזין, Vice ממשיכה במגמה שהחלה לפני ארבע שנים כאשר רכשה את מגזין האופנה "i-D", ובנתה אותו מחדש כמותג וידיאו דיגיטלי. בחודש שעבר חתמה על עסקות תוכן והפצה עבור תוכניות הטלוויזיה שלה עם שבע קבוצות תקשורת ברחבי אסיה, אפריקה והמזרח התיכון. Vice גם יצר שותפות עם קבוצת טיימס בהודו.