משרדי האוצר והחקלאות יעבירו כסף, והביטוח לחקלאים יחודש

מדובר בסכום של כ-70 מיליון שקל שמשרדי החקלאות והאוצר לא העבירו לקרן לביטוח נזקי טבע להשתתפות בגובה של כ-35% מהפרמיות שמשלמים חקלאים על הביטוח

שדה תלם / צילום:יעקב שקולניק
שדה תלם / צילום:יעקב שקולניק

המיליונים יזרמו, ומשבר הביטוח לחקלאים יסתיים: הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, קנט, הודיעה היום (ה') כי תשוב ותחדש את ביטוחיה לחקלאים מפני נזקי טבע. זאת, לאחר שעצרה ביטוחים חדשים בשבוע האחרון בעקבות היעדר תקציב מספיק ממשרד החקלאות וממשרד האוצר.

מדובר בסכום של כ-70 מיליון שקל שמשרדי החקלאות והאוצר לא העבירו לקרן - להשתתפות בגובה של כ-35% מהפרמיות שמשלמים חקלאים על ביטוח של תשתיות ושל גידולים חקלאיים. "משרד החקלאות הודיע לנו שיחזור לתמוך בביטוחים החדשים לחקלאים ולפיכך המשבר בנושא זה הסתיים", אמר מנכ"ל הקרן, דוד גינזבורג.

בהתאחדות חקלאי ישראל בירכו היום על סיום המשבר - "טוב שהמדינה מעבירה את הכסף ומאפשרת לחקלאים לחתום על חוזי הביטוח. מצער מאד שכספים שהיו צריכים לעבור כבר לפני מספר חודשים הושבו רק עתה, לאחר שנגרם סחרור מיותר ומזיק. ככה לא בונים חקלאות. עברנו עינוי סיני, והוא לא לתפארת מדינת ישראל", אמר מזכ"ל התאחדות החקלאים, אבשלום (אבו) וילן.

גם יו"ר התאחדות החקלאים ומזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור, הביע שביעות רצון מההחלטה להעביר את הכסף לקנט: "על המדינה להשכיל ולהבין שביטוח זה דבר אלמנטרי ובסיסי שאי אפשר לחיות בלעדיו - בעיקר בענף החקלאות החשוף לנזקי טבע שיכולים להחריב עבודה ממושכת ומאומצת של חקלאי וגם להוביל לפגיעה ישירה בצרכן הישראלי".