עזריאלי תשכיר לפישר בכר חן משרדים ב"עזריאלי טאון" ב-120 מיליון שקל

משרד העו"ד המוביל צפוי לשכור 7 קומות במגדל שיוקם בדרך בגין בת"א, וכ-150 מקומות חניה ■ עזריאלי מתכננת להקים מגדל משרדים בן 35 קומות ולצדו מגדל מגורים ומסחר

עזריאלי טאון / הדמיה: View Point
עזריאלי טאון / הדמיה: View Point

ענקית הנדל"ן קבוצת עזריאלי  טרם החלה בהקמת המגדל המתוכנן, "עזריאלי טאון", על הקרקע שרכשה מקופת חולים כללית לפני כמה שנים, סמוך למרכז עזריאלי, אולם היא כבר סיכמה חוזה גדול ומשמעותי עם משרד עוה"ד פישר בכר חן וול אוריון ושות', הצפוי להיות אחד מדיירי העוגן המרכזיים של עזריאלי במגדל.

ל"גלובס" נודע כי משרד עורכי הדין המוביל צפוי לשכור שטח גדול של כ-10,000 מ"ר במגדל, ב-7 קומות, וכ-150 מקומות חנייה, בחוזה לתקופה של 15 שנה, בתוספת אופציות להארכה ובהיקף של מעל 100 מיליון שקל, בהיקף מוערך של כ-120 מיליון שקל במשך התקופה - לפי מחירי השכירות המקובלים כיום במגדלי משרדים חדשים באזור. משרד פישר בכר יעבור ממשרדיו הנוכחיים ברחוב דניאל פריש.

משרד פישר בכר חן ושות' (FBC&Co) בראשות עוה"ד רובי בכר ואמיר חן (שככל הידוע טיפל בעסקה מול עזריאלי), נחשב לאחד ממשרדי עוה"ד הגדולים והבולטים בישראל, והוא מייצג לקוחות מקומיים ובינלאומיים במגוון תחומים. ב-2015 היה המשרד הרביעי בגודלו בישראל, והועסקו בו אז כ-170 עו"ד. באחרונה הצטרף למשרד עוה"ד מיכאל (מיקי) צלרמאיר, מעורכי הדין הבולטים בישראל והנחשב לאחד מ"תופרי העסקאות" הבולטים בארץ, כשותף בכיר במחלקת מיזוגים ורכישות (M&A), לאחר שפירמת עוה"ד הוותיקה שבה היה שותף, צלרמאיר פילוסוף ושות', התפרקה עם עזיבת מרבית העובדים למשרדים מתחרים.

עזריאלי טאון צפוי לכלול קומפלקס של משרדים, מסחר ומגורים, והיקף ההשקעה בו הוערך בעבר בכ-1 מיליארד שקל.

מדובר בשטח של כ-10 דונמים, הממוקם בדרך מנחם בגין ונרכש בשנת 2012 מקופת חולים כללית, במסגרת מכרז שביצעה הקופה, תמורת כ-240 מיליון שקל. בעת המכירה שימש המתחם את קופת החולים כמחסן תרופות.

במתחם זכויות בנייה בהיקף כולל של כ-80 אלף מ"ר, המאפשרות הקמת שני מגדלים, האחד למגורים והשני למשרדים, וכן שטחי מסחר.

מעבר המשרדים ל"עזריאלי טאון" יתבצע במהלך המחצית השנייה של 2020, עם השלמת הבנייה.

לאחרונה הודיעה עזריאלי על עסקת שכירות ראשונה ב"עזריאלי טאון" עם פירמת רו"ח PWC, אשר שכרו 16,000 מ"ר ו-300 מקומות חנייה, בדמי שכירות שנתיים של 17 מיליון שקל.

גיוס אג"ח בהיקף של 2.2 מיליארד ש'

פרויקט עזריאלי טאון יכלול מבנה משרדים בשטח של כ-50 אלף מ"ר ב-35 קומות, מגדל מגורים יוקרתי של כ-220 יחידות דיור, כ-4,500 מ"ר של שטחי מסחר וחניון תת קרקעי לכ-1,300 מקומות חניה.

בסיכום הרבעון הראשון הציגה עזריאלי רווחי שערוך של 357 מיליון שקל, שהגיעו מהקרקע שרכשה מהעיתון "ידיעות אחרונות" - וגם מנכס "מגדל שרונה", שניהם בסמוך למגדלי עזריאלי.

בימים האחרונים השלימה עזריאלי גיוס אג"ח ענק בהיקף של 2.2 מיליארד שקל, בריבית של 1.3%, מה שצפוי לסייע לקבוצה להפחית את עלויות המימון ולהאריך את המח"מ של ההלוואות שלה.

בתחילה עזריאלי תכננה לגייס כ-900 מיליון שקל, אולם הגדילה את הסכום בעקבות הביקושים הגדולים שנרשמו להנפקה, ולצורך כך קיבלה את אישור חברת מידרוג, שדירגה את החוב ב-Aa1 באופק יציב.

סכום הגיוס צפוי לשמש את עזריאלי לפירעון חובות והמשך ייזום הפעילות שלה, הנמצא בתקופה אינטנסיבית, עם תשעה פרויקטים יזמיים בהיקף של כ-680 אלף מ"ר ובהשקעה כוללת של יותר מ-5 מיליארד שקל.

בשנה שעברה גייסה עזריאלי כ-2 מיליארד שקל בהנפקות אג"ח, ומתחילת 2016 דיווחה על גיוסי חוב פרטיים בהיקף של כ-400 מיליון שקל. עזריאלי נהנית מהפעילות האינטנסיבית המאפיינת את שוק האג"ח המקומי, וגיוס החוב שלה הוא הגדול מבין החברות (בנטרול הבנקים) מתחילת השנה.