הטיפ היומי: חברת ביומד שמציעה הזדמנות איכותית להשקעה

במחלקת המחקר של ברקליס ממליצים "תשואת יתר" על מניית Grifols הספרדית, במחיר יעד של 24 אירו, גבוה ב-18% ממחיר השוק

Grifols / צילום: בלומברג
Grifols / צילום: בלומברג

חברת המכשור הרפואי Grifols נסחרת בבורסה הספרדית (סימול: GRF:SM) ושווי השוק שלה הוא 12.6 מיליארד אירו. גריפולס פועלת באמצעות שלוש חטיבות: Bioscience, דיאגנוסטיקה ובתי חולים - והיא עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של ציוד רפואי ושירותים נלווים לרופאים ומרכזי רפואה בכ-90 מדינות בעולם.

אנחנו מאמינים שמניית גריפולס מציעה הזדמנות איכותית להשקעה. היא אחת מהמניות המועדפות עלינו בזכות שלוש סיבות. ראשית, היא מובילה בשוק הפלזמה עם כ-25% מנתח השוק וממוצבת היטב ליהנות ממחזור ההתרחבות הבא של השוק לקראת העשור הבא. שנית, אנחנו מאמינים ששוק המוצרים מבוססי פלזמה ימשיך להציג צמיחה מבנית של 6%-8%, עם אפשרות לפוטנציאל צמיחה נוסף מעבר לכך, בהתאם לצנרת המוצרים שבפיתוח. שלישית, גריפולס תוכל להערכתנו להציג צמיחה שנתית ממוצעת של 10% ברווח הנקי למניה בתקופה שבין 2016 ל-2019.

מאז גל הקונסולידציה האחרון בתעשייה, בשנת 2011, תעשיית הפלזמה פעלה כאוליגופול ובו שלושת השחקנים הגדולים אחראיים על 70% מקיבולת הפיתוח והייצור העולמית. אנחנו מאמינים שהצמיחה בשוק תימשך, והניתוח שלנו מצביע על כך שהתפוקה נטו תצמח בהתאם לביקושים בשוק, ולא בצורה שתוביל לעודף ייצור מבני וללחצי מחירים.

גריפולס הכריזה לאחרונה על תוכנית להרחבת קיבולת הייצור שלה בין השנים 2016-2022, דבר שמרמז על תחזית "שורית" יותר שלה בנוגע לשיעורי הצמיחה בשוק. אתרי הייצור שיתווספו יספקו את ביקושי השוק עד לשנים 2028-2030. גריפולס גם מוסיפה לעצמה יכולות ייצור בעלויות נמוכות משמעותית מאלו של המתחרות שלה.

אנחנו מצפים לצמיחה בשיעור של 5%-6% בשורת ההכנסות של החברה ושיפור של שולי ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ל-31%-33%, מה שלדעתנו יוכל לתמוך בצמיחה שנתית ממוצעת של 10% ברווח הנקי למניה עד שנת 2019.

בתמחור הנוכחי של המניה, מגולמים להערכתנו התחרות בארה"ב, הפסימיות בנוגע לשיפור שולי הרווח וביצועי החסר בשוק הדיאגנוסטיקה. אנחנו סבורים שמניית גריפולס מציעה פרופיל סיכון/סיכוי אטרקטיבי עם מספיק סיבות לאופטימיות בשנים הקרובות. אנו ממליצים על המניה בהמלצת "תשואת יתר" ומחיר יעד של 24 אירו, שגבוה ב-18% ממחיר השוק.

מחלקת המחקר, ברקליס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם