הלמן-אלדובי בדרך לבורסה: יתמזג עם סוהו נדל"ן הציבורית

לבית ההשקעות יוקצו מניות שליטה בחברה הציבורית כנגד פעילות הגמל שלו ■ בנוסף, הוא צפוי למכור לחברה זו פעילויות נוספות, ובראשן תחום ניהול התיקים, תמורת כ-7 מיליון שקל

רמי דרור / צילום: תמר מצפי
רמי דרור / צילום: תמר מצפי

בית ההשקעות הפרטי הלמן אלדובי נמצא בדרך להפיכתו לחברה ציבורית. אתמול חתמו בית ההשקעות וחברת סוהו נדל"ן  שבשליטת ערן מיטל, על הסכם עקרונות לא מחייב, לפיו יוטמעו בתוך סוהו פעילויות הפיננסים של בית ההשקעות הלמן אלדובי, שיקבל את השליטה בחברה הממוזגת. עיקר הפעילות והשווי של הלמן אלדובי טמון בחברת ניהול הגמל והפנסיה שלו, הנסחרת כבר בבורסה באמצעות אג"ח. בית ההשקעות הלמן אלדובי נשלט על-ידי אורי אלדובי, רוני הלמן ואייזיק סיטון.

במסגרת העסקה הנרקמת, תמוזג הלמן אלדובי גמל בסוהו כנגד הקצאת מניות שליטה, בשיעור שייקבע בהתאם להערכת שווי שתתקבל ממעריך שווי חיצוני ובלתי תלוי. בנוסף, תרכוש סוהו נדל"ן פעילויות אחרות של הלמן אלדובי, ובראשן תחום הניהול תיקים, תמורת כ-7 מיליון שקל, כאשר גם סכום זה כפוף להערכת שווי. על פי ההערכות, מציג בית ההשקעות הלמן אלדובי רווח שנתי הנע סביב 20 מיליון שקל ו-EBITDA של כ-25 מיליון שקל, כאשר שווי הפעילויות שלו עומד על 200-250 מיליון שקל.

בסופו של יום צפוי בעל השליטה הנוכחי בסוהו נדל"ן, מיטל, לרדת מהחזקה של כ-31% בסוהו לכ-10% מהמניות. הצדדים מתכוונים להשלים את העסקה במהלך הרבעון הרביעי השנה כששם החברה ישונה ל"הלמן אלדובי בית השקעות". הלמן אלדובי, שמנוהלת על ידי רמי דרור (מנכ"ל), כבר מחזיקה באמצעות חברת הגמל שלה בכ-11% ממניות סוהו נדל"ן.

העסקה נעשית ימים ספורים לאחר שמיטל רכש משותפיו, רון שולמן וירון ישראל, את החזקותיהם בסוהו נדל"ן (כ-15%) בהשקעה של יותר מ-6 מיליון שקל, במחיר ששיקף במועד העסקה פרמיה של יותר מ-25% על שוויה בשוק. מאז סגרה המניה את הפער, לאחר שהיום (ג') היא זינקה. עוד קודם לכן, במארס השנה, נחתמה עסקה למכירת עיקר פעילותה של סוהו, שהתרכזה בתחום הנדל"ן המניב למגורים בגרמניה תמורת כ-12 מיליון שקל. בסוהו הבהירו היום שלפי שעה "החברה ממשיכה בפעילותה בתחום פעילות הנדל"ן המניב, אשר נכון למועד זה מתרכזת בגרמניה בלבד". סוהו נדל"ן נסחרת לפי שווי של כ-40 מיליון שקל.

זכייה ב"ברירת מחדל" של האוצר

הלמן אלדובי, שהוקם ב-1995 וצמח מאז גם הודות לרכישות ומיזוגים - בראשם המיזוג עם הדס ארזים, מציינים כי לבית ההשקעות כ-200 אלף לקוחות והוא מנהל נכסים בהיקף כולל של כ-14 מיליארד שקל. לדברי המנכ"ל דרור, "הפיכת בית ההשקעות לציבורי הינה נדבך חשוב נוסף באסטרטגיית הצמיחה שלנו - אנו בוחנים לא מעט הזדמנויות עסקיות ועסקה זו ממצבת אותנו בעמדת זינוק מצוינת להרחבת הפעילות".

הוא הוסיף כי "בית השקעות נמצא כיום בחלון הראווה בין אם הוא ציבורי או לא, ואנו עומדים בעל כורחנו ברף המחמיר של הרגולציה הציבורית.

"לפיכך, אם כבר אנו עומדים בכללים הללו ובולעים את החלק הרע שבזה, אז לפחות שנהנה מהטוב שפלטפורמה ציבורית יכולה לתת לנו. הבורסה היא פלטפורמה נפלאה להתפתחות של חברות, ואיני מבין בתי השקעות שפעילים בשוק ההון ולא ציבוריים", הוסיף דרור.

אתמול נודע כי הלמן אלדובי זכה בהליך בחירת שתי קרנות הפנסיה ברירת מחדל לכלל הציבור שהוביל האוצר. לאור זאת, החל מנובמבר הקרוב תהפוך קרן הפנסיה הקטנה של הלמן אלדובי לקרן אליה יזרמו, ככל הנראה, עמיתים רבים שישלמו דמי ניהול נמוכים מאוד. מדובר במהלך דרמטי עבור בית ההשקעות, אך שאופן ומידת השפעתו על הלמן אלדובי תתברר רק בעוד תקופה ניכרת.