עסקי המתכות פורחים: זינוק של 70% ברווח הרבעוני של סקופ ל-20 מ' שקל

מפילוח לשווקים ניכרת חולשה בשוק הישראלי, לעומת מגמה חיובית בחלק מהפעילות בשוק האמריקאי

למרות האטה בביקושים, שבאה לידי ביטוי בשחיקה של 13% במכירות חברת סקופ ברבעון השני של השנה, סיכמה החברה, הפועלת בתחום המתכות, רבעון חיובי עם זינוק של קרוב ל-70% ברווחיה, שהתקרבו ל-20 מיליון שקל. זאת לצד שיפור שהציגה גם בשורות הגולמית והתפעולית. מניית סקופ הגיבה היום בעליות נאות, שעמדו בשעות הצהריים על כ-5%-6%, השלימה טיפוס שנתי של כ-20% ומשקפת לחברה שווי של כ-550 מיליון שקל.

סקופ, הנמצאת בשליטת היו"ר שמואל שילה, עוסקת ביבוא ושיווק מוצרים וחומרי גלם בענף המתכות, ובהם אלומיניום, פלדה, נירוסטה (פלב"ם), סגסוגת ניקל, פליז, נחושת, ברונזה, טיטניום, עופרת ומוצרי פלסטיקה הנדסיים, ובסה"כ מציעה כ-80 אלף פריטים לתעשייה. לחברה פעילות בישראל, בארה"ב וכן גם בכמה מדינות באירופה.

בסקופ מציינים בהתייחסות לתוצאות המשופרות כי הן מביאות לידי ביטוי תהליכי התייעלות בכל חברות הקבוצה "בתחום התפעול, הרכש וניהול המלאי", ומפילוח פעילותה לשווקים ניכרת החולשה בשוק הישראלי, לעומת המגמה החיובית שעליה היא מדווחת בחלק מהפעילות בשוק האמריקאי.

בסיכום הרבעון השני, מכירות סקופ בישראל נחלשו ב-17% ל-144 מיליון שקל, ואילו המכירות בחו"ל, שעיקרן בארה"ב וכן בצ'כיה ובפולין, נחלשו ב-9% ל-184 מיליון שקל. את הירידה בפעילות בשוק המקומי מייחסת סקופ "להאטה בפעילות במשק הישראלי" ואילו לגבי חו"ל החברה מציינת בהתייחסות לאחת משתי החברות הבנות האמריקאיות שלה - העוסקת בשיווק אלומיניום מסגסוגות שונות, בעיקר לשוק האמריקאי - כי חל שיפור בתוצאות הכספיות שלה, "בעקבות התייעלות, שיפור תהליכים, ניהול המלאי והתחלת פעילות המחסן האוטומטי שהותקן במרכז הפעילות בפילדלפיה". סך מכירות החברות הבנות של סקופ בארה"ב ירד בסיכום רבעוני ב-10% ל-115 מיליון שקל.

כאמור, למרות החולשה במכירות, סקופ הצליחה לשפר את הרווח הגולמי הרבעוני שלה ב-8% ל-88 מיליון שקל, והרווח התפעולי קפץ ב-33% ל-32 מיליון שקל. נוסף על כך, סקופ נהנתה מירידה של קרוב ל-9% בהוצאות המימון הרבעוניות שלה, שהסתכמו ב-7.5 מיליון שקל, ואלה יחד השתרשרו לשורה התחתונה.

בסיכום מחצית השנה המגמות דומות - עם ירידה של 10% במכירות, שהסתכמו ב-680 מיליון שקל, שיפור של 6% ברווח הגולמי, שעמד על 172 מיליון שקל, וקפיצה של 20% בשורה התפעולית, שהסתכמה ב-60 מיליון שקל. בשורה התחתונה, רווחי סקופ למחצית השנה זינקו ב-33% והגיעו ל-38 מיליון שקל.