האקרים גנבו כ-72 מיליון דולר מבורסת ביטקוין בהונג קונג

 בורסת Bitfinex הקפיאה את כל חשבונות הלקוחות שלה בעקבות הפריצה ■ מטבע הביטקוין איבד 20%

ביטקוין / צילום: רויטרס
ביטקוין / צילום: רויטרס

הביטקוין, המטבע הדיגיטלי, צנח אתמול (ג') לאחר שאחת הבורסות הגדולות שלו מסרה שהיא הותקפה על ידי האקרים ונגנבו ממנה כספים בהיקף של כ-72 מיליון דולר - במה שהזכיר את הפריצה לאתר של Mt. Gox, שוק הביטקוין הגדול ביותר דאז, לפני שנתיים.

בורסת Bitfinex בהונג קונג הודיעה על הפריצה של ההאקרים לאתר שלה, והקפיאה את כל חשבונות הלקוחות אמש. הבורסה הזו היא הגדולה בעולם הדולרי, והשלישית בגודלה בעולם אחרי OKCoin ו-BTC China, שעושות את עסקיהן ביואן סיני.

בעקבות ההודעה צנח הביטקוין ב-20%, מ-604 ל-482 דולר במסחר בארה"ב אמש, שפל של חודשיים. לפני הצהריים היום (ד') בהונג קונג, הוא התאושש ל-539.30 דולר לפי בורסה נוספת, itBit.

בהודעת Bitfinex נאמר ש"אנחנו חוקרים את הפריצה כדי לקבוע מה קרה, אבל אנחנו יודעים שכמה משתמשים שלנו איבדו כספים שנגנבו מהם". לפי ההודעה, רק ביטקוינים נגנבו, ומטבעות דיגיטליים אחרים שנסחרים בבורסה הזו לא נפגעו.

לפני כמה שבועות הזהירו רגולטורים בארה"ב שמטבעות דיגיטליים כמו ביטקוין עלולים לסכן את היציבות הפיננסית בגלל הניסיון המוגבל של מפעילי הבורסות שלהם בעבודה עם מערכות חשבונות גדולות, שרק יגדלו עם הגידול בשימוש במטבעות הללו.

בורסות ביטקוין אחרות באסיה דיווחו הבוקר על קפיצה בעסקים בעקבות הידיעות על הפריצה ל- Bitfinex. ארתור הייטס, מייסד בורסת BitMEX מהונג קונג, שמציעה גם נגזרים על ביטקוינים, העריך שהפעילות בבורסה שלו זינקה פי ארבעה בהשוואה ליום רגיל.

"זה יפגע באמון, אבל אנשים שמשתמשים בביטקוין לא הפסיקו לסחור בו", הוא אמר. "יתכן שזה יפחיד אנשים לזמן מה, אבל בעיקר את האנשים שכבר אינם סוחרים פעילים ממילא".

Bitfinex מסרה שהיא מחויבת "לכל אמצעי" שיפתור את הבעיה, והיא מתמקדת בחידוש המסחר באתר שלה.

Mt. Gox מטוקיו לא נפתחה מחדש אחרי שנסגרה בפברואר 2014 אחרי אובדן של 850,000 ביטקוינים, בשווי שהיה אז כ-500 מיליון דולר. חקירת ההפסד ההוא עדיין נמשכת.

העניין בביטקוינים גאה ב-2013 והמחיר הגיע בסוף אותה שנה לשיא של 1,147 דולר, לפי Coindesk. הפריצה ל-Mt. Gox הגבירה את חששות המשתמשים, שהורידו את המחיר לשפל של 210 דולר בינואר 2015. מאז עלה המחיר בהתמדה, ל-696 דולר בסוף יוני השנה.