הטיפ היומי: מניית נדל"ן ישראלית שעשויה לזנק ב-23.2% בשנה

ב-Value Base מתחילים לסקר את מניית חנן מור בהמלצת "קנייה", במחיר יעד של 15 שקל למניה

חנן מור / צילום: איל יצהר
חנן מור / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן חנן מור  נסחרת בבורסה בתל אביב בשווי של 157 מיליון שקל. החברה פעילה בעיקר בתחום הייזום למגורים והקמת מרכזים מסחריים בישראל, ומנוהלת על-ידי מייסדיה ובעלי המניות העיקריים בה, חנן מור ואבי מאור.

בעבר פעלה החברה בייזום והשבחת נדל"ן בחו"ל, ובבעלותה יש עדיין נכס מניב ונכס בפיתוח בפולין, וקרקעות שאין בכוונתה לפתח בבולגריה וברומניה.

בתחום הייזום למגורים החברה בונה כיום 891 יחידות דיור, 690 מהן מכורות, ובתכנון נמצאות 573 יחידות אשר 172 מהן נמכרו.

לחנן מור נוכחות מרשימה בעיר החדשה חריש, בה היא מכרה כבר 309 יחידות, ולהערכתנו יש לחריש פוטנציאל צמיחה גבוה בשל מחירי הדיור, הנגישות הגבוהה אליה והתשתיות בעיר.

לאחרונה הרחיבה החברה את פעילותה גם לייזום והקמת מרכזי מסחר בסביבת הפרויקטים למגורים שבביצוע. אנו רואים בעין חיובית את ההקמה של זרוע מניבה שתשמש בעתיד עוגן מול פעילות הייזום ותייצר תזרים יציב וקבוע. לפרויקטים שמשלבים מגורים ומסחר יש יתרונות בעלות ההקמה. בבעלות החברה קרקעות לבניית שלושה מרכזים מסחריים סגורים בחריש בהיקף 24 אלף מ"ר, ובנוסף היא בונה שם שדרת מסחר ברחוב הראשי.

עד שנת 2018 צפויה חנן מור להשלים ולהכיר בהכנסות של כ-1.2 מיליארד שקל מהפרויקטים שבביצוע (77% מכורים), מה שצפוי להניב לה רווח גולמי שטרם הוכר בהיקף כ-142 מיליון שקל. הפרויקטים בתכנון (30% מכורים) שיסתיימו ב-2018-2019 צפויים להניב לה הכנסות של 612 מיליון שקל ורווח גולמי של 95 מיליון שקל, נתונים שיגדילו משמעותית את ההון העצמי של החברה. חנן מור הכריזה שתחלק 25% מרווחיה כדיבידנד כל שנה.

אנו מוצאים את תחום ייזום הנדל"ן למגורים כבעל סיכונים נמוכים, לאור הביקוש הקשיח והתחלות הבנייה הבלתי מספקות. בנוסף, כניסת החברה לייזום נכסים מניבים היא החלטה נכונה שתייצר לה בעתיד תזרים קבוע שיהווה עוגן ויקל על הייזום בתחום המגורים.

להערכתנו, החזקה בחברה המנוהלת היטב, שנמצאת בתחום הנהנה מצמיחה, יוזמת וצומחת בקצב נאה, היא תוספת רצויה לתיק ההשקעות. אנו מתחילים לסקר את חנן מור בהמלצת "קנייה", במחיר יעד של 15 שקל למניה - פרמיה של 23.2% על המחיר בשוק.

שי ליפמן, אנליסט Value Base

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם