נטפים מתרחבת: רכשה חברה במרכז אמריקה

דיווחה כי רכשה 60% מחברת ההשקיה RyM שבקוסטה ריקה ■ מדובר ברכישה ה-29 במספר של נטפים ■ המנכ"ל רן מידן: "במרכז אמריקה השוק מתפתח עם פוטנציאל צמיחה גבוה"

חברת ההשקיה נטפים ממשיכה להרחיב פעילות, והיום (א') דיווחה כי רכשה 60% מחברת ההשקיה RyM שבקוסטה ריקה. בנטפים סירבו לחשוף את היקף העסקה, אך על פי הערכות של גורמים בתעשייה היא הסתכמה בכמה מיליוני דולרים, זאת על רקע מכירותיה של RyM, המוערכות במעל 10 מיליון דולר בשנה. שאר המניות בחברה ממשיכות להיות מוחזקות בידי מי שהיו בעלי השליטה שלה עד העסקה, אלברטו ארגואיו ואנריקה גוזנלס.

עד לרכישתה בידי נטפים, שימשה RyM כמפיצה של מוצרי החברה הישראלית בקוסטה ריקה ובמספר מדינות במרכז אמריקה. החברה מעסיקה כ-100 עובדים.

בעקבות רכישת החברה בקוסטה ריקה הודיעה נטפים כי תקים חברה-בת חדשה, 29 במספר, שתיקרא "נטפים מרכז אמריקה" ותעסוק בחיזוק מעמדה באזור זה, תוך פניה למדינות כמו פנמה, הונדורס, ניקרגואה, גואטמלה ואל סלבדור.

בשיחה עם "גלובס" אמר היום מנכ"ל נטפים, רן מידן, כי "הרכישה של RyM תפתח לפנינו אפשרויות משמעותיות, שכן מדובר בשוק מתפתח במרכז אמריקה, עם פוטנציאל צמיחה גבוה. אזור זה הוא אחד היצרנים הגדולים בעולם של קנה סוכר, קפה, בננות וגידולים נוספים שנטפים מתמחה בהם ובהתבסס על הרקורד וההצלחות המוכחים של RyM, העסקה הנוכחית פותחת לנו דלת להזדמנויות חדשות ותמנף יכולות טכנולוגיות שבידינו תוך חיזוק מעמדנו כחברת ההשקיה החכמה המובילה בעולם".

נטפים מעסיקה ברחבי העולם כ-4,300 עובדים ב-17 מפעלי ייצור וב-29 חברות בנות. לפי נתוני החברה, היא מספקת פתרונות בתחום ההשקיה החכמה ליותר מ-110 מדינות.

קו המוצרים של נטפים, שפועלת מקיבוץ חצרים שבדרום, כולל טפטפות וממטירים, טכנולוגיות לניהול הגידולים החקלאיים, מערכות אוטומציה לחקלאות, גינון וכריה ופתרונות השקיה לחממות ולגידולי שדה. אלה, לפי החברה, מאפשרים לחקלאים להגדיל את התוצרת החקלאית שלהם תוך צריכה מופחתת של משאבים.

החברה נשלטת בידי קרן פרמירה ועל פי הערכות מכרה בסוף 2015 בהיקף של כ-900 מיליון דולר.