מנכ"ל משרד רה"מ: קשר ישיר בין עודף הרגולציה ליוקר המחיה

גרונר בכנס רגולטורים: "יש עודף רגולציה על האזרחים - זה פוגע בכיס" ■ בשבועות הקרובים יובאו תוכניות להפחתת הרגולציה לאישור ועדת שרים ■ המטרה: הפחתת הרגולציה ב-25% עד 2020

אלי גרונר / צילום: תמר מצפי
אלי גרונר / צילום: תמר מצפי

"המקור העיקרי ליוקר המחיה זה עודף רגולציה" - כך אמר היום (ב') מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, בכנס רגולטורים שערך משרד ראש הממשלה. לדבריו "אין ארוחות חינם. יש רגולציה מיותרת על העסקים -  זה מתגלגל למחיר של המוצרים. יש עודף רגולציה על האזרחים - זה פוגע בכיס".

משרד ראש הממשלה קיים הבוקר כנס לכלל הרגולטורים הממשלתיים. בכנס השתתפו רגולטורים מרכזיים ממשרדי הבריאות, החקלאות, הכלכלה, הגנת הסביבה, התרבות והספורט, הבינוי והשיכון, בטחון הפנים, המשפטים והאוצר. המשרדים שותפים לתוכנית הממשלתית להפחתת הרגולציה הקיימת ב-25% עד לשנת 2020.

את הכנס פתח מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר שפנה לרגולטורים ואמר: "משימת העל שלנו היא להפחית את עודף הרגולציה תוך שמירה על האפקטיביות שלה. יש אינטרס אחד שצריך לעמוד למול עיניכם בכל ההתנהלות ובכל ההתעסקות בעודף הרגולציה וזה דבר אחד - זה אינטרס הציבור, נקודה. אני מקווה שאתם מודעים לכך שאתם מהאנשים המשפיעים ביותר על הפעילות הכלכלית במשק הישראלי. אני שמח שכולכם פה, כי זה אומר בהגדרה שאתם נרתמים למשימה וזו אחת המשימות החשובות של הממשלה הזו". 

עוד הוסיף גרונר כי "חשוב להבין שיש קשר ישיר בין עודף הרגולציה ליוקר המחיה בישראל. אני מפציר בכם: תחשבו על האזרחים, תחשבו איך אתם יכולים להוריד את יוקר המחיה, ואני מבטיח לכם שמי שיהיה לו את האומץ - יהיה לו גם את הגיבוי. הצלחתכם היא לא רק הצלחת הממשלה, אלא הצלחת כל המדינה."

בשבועות הקרובים יובאו שורה של תוכניות משרדיות והחלטות קונקרטיות לאישור ועדת השרים לענייני רגולציה. בשנה הנוכחית שותפים במהלך כ-30 רגולטורים שעתידים להביא כ-45 תוכניות להפחתת נטל הרגולציה. העבודה המובלת באמצעות צוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, יחד עם משרדי הממשלה, התאחדות התעשיינים וגורמים נוספים נעשית במטרה לתרום לעידוד הצמיחה, ליצירת סביבה עסקית טובה יותר ולהגברת הפעילות העסקית במשק.