קניון בים המלח: הימור מסחרי או בוננזת נדל"ן בהתהוות?

חברת ברקליס הבריטית בונה בימים אלה קניון גדול במתחם המלונות בים המלח ■ הקניון בשלבי בנייה מתקדמים - אך טרם נחתמו חוזי שכירות לשטחי המסחר בו

ים המלח. בין המתמודדות, חברה לבנונית שניגשה למכרז יחד עם ויאוליה הבינלאומית / צילום: תמר מצפי
ים המלח. בין המתמודדות, חברה לבנונית שניגשה למכרז יחד עם ויאוליה הבינלאומית / צילום: תמר מצפי

חברת ברקליס הבריטית, שמחזיקה בכמה נכסים מסחריים בישראל, בונה בימים אלה קניון גדול במתחם המלונות בים המלח. הקניון, שעתיד לכלול עם סיומו כ-15 אלף מ"ר בנוי, נמצא בשלבים מתקדמים של בניית השלד, בהון עצמי של היזמים, המתכננים לפתוח את הקניון לקראת חגי תשרי בשנה הבאה.

מנכ"ל חברת ברקליס בישראל, מוטי גרין, סיפר היום ל"גלובס" כי אף שהקניון נמצא כבר בשלבי בנייה מתקדמים, טרם נחתמו חוזי שכירות לשטחי המסחר בו. עוד סיפר גרין כי דמי הניהול בקניון החדש צפויים לעמוד על כ-80 שקל למ"ר ודמי השכירות מתוכננים על 500-700 שקל למ"ר - דמי שכירות גבוהים מאוד, דומים לאלה הנגבים בקניונים כמו רמת אביב.

לא שכיח בענף נדל"ן הישראלי שקניון רחב ממדים שכבר נמצא בעיצומה של הבנייה טרם שריין לעצמו שוכרים. על כך אמר היום גרין כי: "חוזה זה דבר חשוב אבל לא קובע הצלחה של פרויקט. אם הפרויקט כושל אז גם חוזה חתום לא יחזיק מעמד. השקענו הרבה מאוד בבדיקות עומק ומחקרים בפוטנציאל המסחרי של האזור ואנחנו צופים שהקניון יהיה מקום ראשון בפדיון בארץ.

"עשינו השוואה בין ים המלח לבין אילת למשל, שני המקומות מבוססי תיירות ומנותקים ממקומות אחרים. לכן, דמי השכירות שלנו סבירים עם ציפייה אפילו להעלאה שלהם בהמשך. אנחנו מאמינים שהפדיון למ"ר יגיע ל-10,000 שקל למ"ר ולמעלה מזה. כבר כיום מבקרים בים המלח כ-2.7 מיליון איש בשנה וזה עוד לפני הכפלת חדרי המלונות כפי שמתוכנן".