בעקבות הפרסום ב"גלובס": יימנע החזר האגרות לגולן?

עקב הפרסום על הכוונה להחזיר לגולן טלקום כסף עבור אגרות תדרים בסך 45 מיליון שקל, פנתה התנועה לאיכות השלטון למשרד התקשורת

מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי
מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי

התנועה לאיכות השלטון פנתה למשרד התקשורת ולשר התקשורת, בנימין נתניהו, בבקשה למנוע העברת כספים לגולן טלקום - החזר בגין אגרות תדרים. התנועה מתבססת על החשיפה ב"גלובס", לפיה אחד הנושאים במו"מ לרכישת גולן טלקום, שמתקיים בימים אלה, הוא החזר אגרות תדרים שהחברה אמורה לקבל בשנה הבאה, בסך 45 מיליון שקלים.

בפנייה מציינים עו"ד צרויה מידד לוזון, היועצת המשפטית בתנועה, ואור מלכי, רכז המחלקה הכלכלית, פרסומים ב"גלובס" ובמקומות אחרים הנוגעים לאי עמידה של גולן בתנאי רישיונה, וכותבים כי לנוכח ההפרה, הענקת "פרס" לגולן - בדמות החזרי אגרות התדרים - לוקה באי סבירות קיצונית ומהווה התנהלות בלתי אחראית בכספי ציבור.

התנועה מפרטת את מנגנון ההחזר של אגרות התדרים ומתייחסת לפרסומים סביב פירוק הרשת של גולן, שבגינו הטיל משרד התקשורת על החברה קנס בסך 31 מיליון שקלים, שגולן טרם שילמה.

"למרות ההפרה הבוטה של תנאי הרישיון", נכתב בפנייה, "מתעתדת המדינה להעביר לחברה את הכספים על אגרות התדרים כאילו לא היו הפרות מעולם. העברת אגרות התדרים יוצרת אבסורד ציבורי ומשפטי ובזבוז משווע של כסף ציבורי, שיינתן במתנה לרוכשי גולן טלקום.

"יש להניח שאי עמידתה של גולן בתנאי יסודי זה של הרישיון היא אשר אפשרה לה להוזיל את תעריפיה ולהגיע לנתח השוק הנכסף. העובדה שיעד זה הושג באמצעות הפרת תנאי הרישיון אך מעצימה את חומרת המהלך המתגמל אותה על כך.

"תגמול של גולן בהחזר אגרות בנסיבות אלו איננו ראוי ומעביר מסר לכלל המתקשרים עם רשויות המדינה, ובתקשורת בפרט, המעודד הפרת תנאי התקשרויות למול המדינה".