אושר בקריאה ראשונה: השירות הצבאי יקוצר ל-30 חודשים

החל מ-2020 חיילי צה"ל יתגייסו לשירות חובה בן 30 חודשים ■ חיילים שימשיכו לשרות קבע של 36 חודשים, יוכלו לחסוך עד כ-50 אלף שקל עבור החצי השנה הנוספת ■ ח"כ רחל עזריה: "שירות קצר יותר ומתוגמל יותר"

חייל צה"ל / צילום:  Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב
חייל צה"ל / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב

הכנסת העבירה היום (ב') בקריאה ראשונה את הצעת החוק הקובעת כי שירות החובה של גברים יקוצר לתקופה של 30 חודשים החל משנת 2020. חיילים אשר יאריכו את שרות קבע מ-30 חודשים ל-36 חודשים, יוכלו לחסוך עד כ-50 אלף שקל עבור החצי השנה הנוספת, וחיילים אשר לא ימשיכו בשירות קבע יצאו לשוק העבודה מוקדם יותר, ובכך יורידו את גיל הכניסה לשוק ויביאו לגידול בתוצר. מדובר בצעד נוסף של שר האוצר משה כחלון לנסות לייעל את מערכת הביטחון.

ח"כ רחל עזריה (כולנו) מסרה בתגובה לאישור קיצור השירות הצבאי: "הקיצור מצטרף להכפלת משכורתם של חיילי החובה - שירות קצר יותר ומתוגמל יותר. יש כאן בשורה מצוינת למשק הישראלי, יציאה מוקדמת יותר לשוק העבודה שתחזק את המשק ותסייע לאתגרים הכלכליים של מדינת ישראל. צרכי הביטחון של מדינת ישראל לא ייפגעו כיוון שחיילים קרביים וחיילי יחידות מיוחדות יקבלו אפשרות לשירות קבע. מי שהצבא צריך אותו יישאר בצבא. זהו חלק ממהלך גדול להרחבת האוכלוסיות שמתגייסות לצה"ל כמו חרדים ונשים, וחלוקת נטל שווה יותר בין כולם. "