אי.די.בי צפויה להזרים לדסק"ש 92 מ' ש' במימוש כתבי אופציה

הערכות בשוק: היות שאי.די.בי לא ביצעה עד כה שום פעולה למכירת כתבי אופציה מסדרה 4, שפוקעים באמצע השבוע הבא, היא החליטה לממשם

אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר
אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר

חברת אי.די.בי פתוח צפויה להודיע בימים הקרובים על החלטתה לממש את החזקתה בכתבי אופציה מסדרה 4 של דיסקונט השקעות, ולהזרים לחברה הבת סכום של כ-92 מיליון שקל. כך מעריכים גורמים בשוק, לנוכח העובדה שאי.די.בי לא ביצעה עד כה שום פעולה למכירת כתבי אופציה 4, שפוקעים באמצע השבוע הבא. מהנהלת אי.די.בי נמסר, כי החברה תדווח אם וכאשר יהיה לה על מה לדווח.

אי.די.בי מחזיקה ב-66.8% ממניות דיסקונט השקעות (דסק"ש), לאחר שמכרה במהלך ספטמבר כ-9% ממניות דסק"ש תמורת 100 מיליון שקל לחברת אירסה, שבאמצעותה שולט אדוארדו אלשטיין באי.די.בי. כעת מעוניינת אי.די.בי למנוע דילול נוסף בהחזקתה בדסק"ש, ולכן החליטו כנראה מוסדות החברה לממש את כתבי האופציה מסדרה 4 של דסק"ש, ולא למכור אותם בשוק.

השנייה מארבע סדרות אופציות

סדרה 4 היא השנייה מתוך ארבע סדרות של כתבי אופציה בתוך הכסף שהנפיקה דסק"ש במהלך 2015 לצורך גיוס הון, בדרך של הנפקת זכויות לבעלי מניותיה. הסדרה הראשונה, 3, כבר מומשה בדצמבר אשתקד, ושתי הסדרות הנוספות - 5 ו-6, ניתנות למימוש עד דצמבר 2017 ועד דצמבר 2018, בהתאמה.

ברשות אי.די.בי 12.85 מיליון כתבי אופציה מכל אחת משלוש הסדרות הקיימות (4-6), שמחיר המימוש שלהם זהה לפי שעה, ועומד על 7.183 שקלים, בהשוואה למחיר של 11.34 שקל שלפיו נסחרת כיום המניה בבורסה. עם זאת, החל מ-21 בדצמבר יעלה מחיר המימוש של סדרה 5 ל-7.836 שקלים ואילו מחיר המימוש של סדרה 6 יעלה ל-8.489 שקלים.

כך, שלמשקיעים בעלי עתודות מזומנים קיימת לכאורה עדיפות לממש כבר כעת את האופציות משלוש הסדרות, למרות שמועד פקיעת סדרות 5 ו-6 עדיין רחוק. עם זאת, באי.די.בי למשל יתקשו למממש כבר כעת גם את שתי הסדרות הארוכות, לנוכח מצוקת המזומנים העקבית שמאפיינת את פעילות הקבוצה.

אי.די.בי גייסה בחודש שעבר 385 מיליון שקל בהנפקת מוצלחת של אג"ח מסדרה י"ב, והנפקה זו היא למעשה שמאפשרת לה לממש את כתבי אופציה 4 כעת. חלק מסכום הגיוס שימש בתחילת השבוע לתשלומי חוב לסדרות אג"ח אחרות (י' ו-ט') בהיקף של כ-160 מיליון שקל, בעוד שסכום נוסף בהיקף דומה אמור להישמר לפירעון הלוואות לבנקים ולגופים מוסדיים ברבעון הראשון של 2017. כך שלמרות העלייה הקרובה במחיר המימוש לסדרות 5 ו-6, החברה תעדיף כנראה להמתין עם מימושן לשנה הבאה.