הפינטק ממשיך לשגשג: BlueVine גייסה 89 מ' ד' מתחילת השנה

דוגמה נוספת להצלחה בתעשיית הפינטק הישראלית: BlueVine, המספקת פתרונות מימון מסוג פקטורינג, השלימה גיוס של 49 מיליון דולר וזאת לאחר שבינואר השנה השלימה גיוס של 40 מיליון דולר

BlueVine/ צילום:BlueVine
BlueVine/ צילום:BlueVine

הנה עוד דוגמה להצלחה בתעשיית הפינטק הישראלית, לפחות על בסיס כספי ההון סיכון המושקעים בה: BlueVine, המספקת פתרונות מימון מסוג פקטורינג, השלימה גיוס של 49 מיליון דולר וזאת לאחר שבינואר השנה השלימה גיוס של 40 מיליון דולר. כלומר, 89 מיליון דולר תוך שנה ו-113 מיליון דולר מרגע הקמתה בשנת 2013. את BlueVine הקימו אייל ליפשיץ (מנכ"ל) וניר קלר (סמנכ"ל טכנולוגיה).

פקטורינג, נזכיר, זוהי צורת מימון נוספת, בעיקר לעסקים קטנים עד בינוניים, שזקוקים לפתרונות מימון חוץ בנקאיים. בגדול, פקטורינג פירושו לתת מקדמה על חשבוניות עתידיות, וזה אומר שהחברה שמעניקה מימון פקטורינג רוכשת בהנחה מהעסק חשבון פתוח שיש לו, ונותנת לו מקדמה של עד 90% מגובה החוב הנרכש. רוב העסקים הקטנים-בינוניים מתמודדים מול לקוחות שמשלמים לפי שוטף פלוס 30, 60, 90 ושיטה זו מצמצמת את היכולת שלהם לממן את הפעילות השוטפת שלהם, ובעיקר להשקיע בעתיד שלהם. "עסק קטן שצריך לחכות 90 יום עד שהלקוח משלם לו, ואין לו מאזן מספיק חזק, יתקשה לצמוח", הסביר בעבר ל"גלובס" ליפשיץ.

כשהלקוח מגיע לרגע שבו הוא יכול לשלם לעסק, התשלום, אותם 90%, עובר לחברת הפקטורינג, ויתרת התשלום, בניכוי העמלות והריבית שגובה חברת הפקטורינג, תועבר לעסק עצמו. הייחוד של BlueVine הוא בהיותה חברת פקטורינג אינטרנטית, דהיינו ניתן לקבל את השירות שלה ישירות דרך האתר שלה, בלי לשלוח חשבוניות בדואר או בפקס. "אין אף חברה בתעשייה הזו שעובדת אך ורק על בסיס האינטרנט. אצלנו השירות הוא 100% אונליין", הבהיר ליפשיץ."עסק שזקוק למימון פקטורינג, יכול לפתוח חשבון באתר שלנו, ואז אנחנו מתחברים לתוכנת החשבונאות שלו, עושים לו חיתום אלקטרוני, ומעבירים לו את הכסף".

כעת, על רקע סגירת הגיוס לעיל, אומר ליפשיץ, "אנחנו מאוד גאים בהישגים אליהם הגענו בשנת 2016 וממשיכים במסלול הצמיחה שלנו", "BlueVine מספקת קלות ונוחות חסרי תקדים העונים על הצרכים של חברות קטנות ובינוניות ומסייעים להם להשיג את מטרותיהם". לדברי יוני חפץ מקרן Lightspeed שהובילה את הגיוס הנוכחי, "BlueVine ממשיכה להיות בחזית החדשנות הפיננסית ולספק ללקוחותיה את מוצרי המימון הטובים מסוגם".

מהודעת החברה עולה כי הגיוס יסייע לה לשכור את שירותיהם של עשרות מפתחים ואנשי טכנולוגיה נוספים למשרדיה בתל אביב ובקליפורניה. עד כה העניקה BlueVine מימון בהיקף של יותר מ-200 מיליון דולר בהון חוזר לעסקים קטנים ובינוניים, ובמהלך שנת 2017 היא צפויה להעניק מימון בהיקף של יותר מ-500 מיליון דולר.

באוקטובר האחרון הודיעה BlueVine על שיתוף פעולה עם Intuit שבמסגרתו יהפוך Flex Credit, אחד ממוצרי הדגל של החברה, לזמין על גבי פלטפורמת המימון QuickBooks Financing.