הטיפ השבועי: מחשבון ביטוח החיים של רשות שוק ההון

המחשבון הוא כלי חינמי וזמין, שמטרתו לסייע לכל רוכש פוטנציאלי לבדוק את רמת המחירים בשוק ולבחור את חברת הביטוח המתאימה לו ביותר

קשישה / צילום :  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
קשישה / צילום : Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

רכישת ביטוח החיים הפכה השבוע לשקופה וקלה הרבה יותר, בעקבות השקת מחשבון ביטוח החיים שיצרה רשות שוק ההון.

המחשבון הוא כלי חינמי וזמין, שמטרתו לסייע לכל רוכש פוטנציאלי לבדוק את רמת המחירים בשוק ולבחור את חברת הביטוח המתאימה לו ביותר. באמצעות המחשבון ניתן להשוות בין המחירים שמציעות החברות בפוליסות ביטוח חיים פרטי וביטוח חיים למשכנתה. השימוש במחשבון פשוט וידידותי והוא זמין גם בגלישה ממכשירים סלולריים, כך שבכל זמן ובכל מקום ניתן לדעת אם המחיר המוצע על ידי חברת הביטוח באמת אטרקטיבי.

כל שנדרש לעשות הוא להיכנס למחשבון בכתובת האינטרנט life.cma.gov.il ולהזין את סכום הביטוח המבוקש, תקופת הביטוח המבוקשת ואת המאפיינים של המועמד לביטוח (מין, גיל, סטטוס עישון), ובביטוח חיים למשכנתה להזין גם את תנאי ההלוואה.

המחשבון מציג את מחירי המקסימום שמציעה כל חברה נכון למועד ביצוע ההשוואה, לא כולל תוספות חיתום, והוא משקף לציבור את פערי המחירים המשמעותיים הקיימים בין החברות בענף. לדוגמה, הפער בין המחיר הגבוה לנמוך ביותר שמציעות החברות למבוטח מעשן בן 35 המעוניין לרכוש פוליסת ביטוח חיים בגובה 1,000,000 שקל עד גיל 67 מגיע ל-190%, המסתכמים ב-278,864 לאורך 32 שנות הביטוח. מדובר בפערים שלא ניתן להקל ראש בהם.

כפי שניתן לראות בתרשים המצורף, בשוק ביטוחי החיים ישנם פערי מחירים משמעותיים בין החברות השונות, וחשוב לזכור כי ניתן להשיג הנחות גם על המחירים המוצגים במחשבון. לכן במועד ההתקשרות מול החברה חשוב לקיים משא ומתן על גובה ההנחה ותקופתה ולהגיע לחיסכון משמעותי בעלויות הביטוח.

מצאתם את החברה שמתאימה לכם? במחשבון קיימת אפשרות לשלוח הודעה לאותה חברה עם בקשה שתחזור אליכם לצורך רכישת ההצעה, והיא מחויבת לעשות זאת בתוך עשרה ימים.

המחשבון מצטרף לכלים נוספים שמציעה רשות שוק ההון במטרה לאפשר לציבור להשוות ולבחון באופן זמין ופשוט את מוצרי הביטוח ולהשיג את המחיר האטרקטיבי ביותר תוך הגברת התחרות בשוק.

עלות מצטברת לביטוח חיים
 עלות מצטברת לביטוח חיים