אורמת טכנולוגיות מנצלת הטבות מס בארה"ב בהיקף 55 מ' ד'

החברה, שבשליטת קרן פימי, מוכרת למשקיע פיננסי הטבות מס של 5 תחנות גיאותרמיות בנבאדה ■ החברה הכניסה ברבעון השלישי 184.6 מיליון דולר

מפעל אורמת בנבאדה / צילום: אתר החברה
מפעל אורמת בנבאדה / צילום: אתר החברה

אורמת טכנולוגיות , שמניותיה נסחרות בתל-אביב ובבורסה של ניו-יורק, חתמה על עסקה נוספת לניצול הטבות מס שמעניק הממשל האמריקאי לחברות המפיקות חשמל באמצעות אנרגיה הנחשבת לנקייה.

אורמת טכנולוגיות, הנמצאת בשליטת קרן פימי ומנוהלת על-ידי יצחק אנג'ל, פועלת בתחום האנרגיה הגיאותרמית, שנחשבת לאנרגיה נקייה יחסית ולכן זכאית להטבות מס.

במסגרת העסקה, הקימו שתי חברות בנות של אורמת, אורמת נבאדה (מוחזקת במלואה) ו-ORPD (מוחזקת בשיעור של 63.2%) חברת בת משותפת חדשה, שהתקשרה בהסכם שותפות מס עם משקיע פיננסי בעסקה לניצול הטבות המס הפדרליות של 5 תחנות גיאותרמיות, אשר נמצאות במזרח נבאדה.

5 התחנות הועברו לשותפות מוגבלת חדשה בשם Opal Geo LLC, בה רכש המשקיע את הטבות המס (2.3 סנט לקילוואט-שעה) תמורת תשלום ראשון של 62.1 מיליון דולר וצפוי להעביר תשלומים נוספים של עד כ-21 מיליון דולר עד ל-2022. חלקה של אורמת בתשלום הראשון מסתכם ב-55.2 מיליון דולר.

אנג'ל ציין כי "אנו שמחים להודיע על המשך שותפות מוצלחת עם השותפים הפיננסים שלנו, אשר החלה בעסקת המס הראשונה בשנת 2011, המשיכה בעסקת המס השנייה ב-2013, וכעת עם השקעתם בפורטפוליו שלנו במזרח נבאדה. עסקה זו מאפשרת לנו לנצל בצורה יעילה את הטבות המס הפדרליות כדוגמת Production Tax Credits, העומדות לרשות פרויקטים גאותרמיים, ולייצר ערך הן עבור השותפים שלנו והן עבור בעלי המניות שלנו".

ברבעון השלישי השנה דיווחה אורמת על הכנסות שיא בהיקף 184.6 מיליון דולר, צמיחה של 13.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות (על בסיס Non-Gaap) הסתכם ב-28.1 מיליון דולר, או 56 סנט למניה, גידול של 21.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

התוצאות היו גבוהות מצפי האנליסטים המסקרים את החברה, שהעריכו כי אורמת תציג הכנסות של 160 מיליון דולר ברבעון ורווח Non-Gaap של 48 סנט למניה. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, נרשמה עלייה של 17.1% בהכנסות החברה לרמה 496 מיליון דולר, והרווח הנקי על בסיס Gaap רשם ירידה של 32% לרמה של 65.7 מיליון דולר.

יחד עם פרסום התוצאות הודיעה החברה, הפועלת בתחום האנרגיה הגיאותרמית, כי היא מעלה את תחזית ההכנסות וה-EBITDA המתואם (רווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות) לשנת 2016. הנהלת אורמת צופה הכנסות של 637-647 מיליון דולר השנה. ה-EBITDA המתואם צפוי לעמוד על כ-321 מיליון דולר.