איתן כבל: "נעשו מהלכים אלימים למנוע בכוח בחירות להסתדרות"

ח"כ כבל, יו"ר סיעת "בית חברתי" בהסתדרות, הגיב לראשונה על לחצים שהפעיל לכאורה יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, כדי למנוע מחברת הכנסת שלי יחימוביץ' להתמודד באמצעות הסיעה על ראשות ההסתדרות ■ סיעת "עוגן" בראשות ניסנקורן: "נכונים לקיום בחירות מול כל מי שיעמיד מועמדות, וכל ניסיון לטעון אחרת בזוי ושקרי"

שלי יחימוביץ' ואיתן כבל / צילום: איל יצהר ואוריה תדמור
שלי יחימוביץ' ואיתן כבל / צילום: איל יצהר ואוריה תדמור

 

חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני), המשמש גם כיו"ר סיעת "בית חברתי" בהסתדרות, הגיב הערב (מוצ"ש) לראשונה על הלחצים שהפעיל לכאורה יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בניסיון למנוע מחברת הכנסת שלי יחימוביץ' להתמודד באמצעות סיעת הבית החברתי על ראשות ההסתדרות - כוונה שנחשפה ביום שישי באתר "גלובס".

"ב-48 השעות האחרונות נעשו מהלכים אלימים ופחדניים להשתלט על סיעתי בהסתדרות 'בית חברתי', במטרה למנוע בכוח התמודדות על ראשות ההסתדרות", טען כבל.

"אני מודיע כי לא אאפשר זאת, וכי אנקוט כל מהלך ציבורי ומשפטי שנדרש כדי שיתקיימו בחירות. לא אאפשר שלאחד הגופים הגדולים והחשובים ביותר בישראל ימונה אדם לקדנציה שנייה - שמונה שנים בסך הכל - ללא בחירות ובלי לקבל את אמונם של 530 אלף בעלי זכות הבחירה. אין שום תרגיל שיוכל לעצור את הבחירות", הוסיף כבל.

על פי גורמים במערכת הפוליטית ובהסתדרות, הלחצים הופעלו על אנשי "הבית החברתי", בין היתר באמצעות בני עיני, מנכ"ל סיעת עוגן (של ניסנקורן) ואחיו של היו"ר לשעבר, עופר עיני. לפי אותם גורמים, ניסנקורן ואנשיו של עיני "הבטיחו ג'ובים" לכל ראשי הסיעות בהסתדרות כדי שיודיעו על תמיכתם בניסנקורן, ולמעשה בכדי לייתר את הבחירות שאמורות להתקיים בחודש מאי הקרוב.

נזכיר כי איתן כבל כבר הוכיח בעבר שהוא יכול במאמצים משפטיים לכופף את המנגנונים הפנימיים של ההסתדרות. בשנת 2012 קבעה רשות השיפוט של ההסתדרות כי כבל אינו ראשי להתמודד מול עופר עיני משום שלא שילם לארגון דמי חבר במשך שנים, אולם פנייתו לבית המשפט המחוזי בת"א הפכה את ההחלטה. בית המשפט קבע כי ההסתדרות לא הזהירה את כבל בזמן אמת על כך שהוא אינו משלם דמי חבר, ועל כן נגרע מספר הבוחרים, והדגיש את חשיבות הבחירות והדמוקרטיה.

בסיעתו של ניסנקורן, "עוגן", מסרו הערב בתגובה לדבריו של כבל: "נבהיר בצורה הברורה ביותר כי סיעת עוגן והעומד בראשה, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, נכונים לקיום בחירות מול כל מי שיעמיד מועמדות, וכל ניסיון לטעון אחרת הנו בזוי ושקרי. עשייתו של אבי ניסנקורן למען העובדים ולמען צמצום פערים מדברת בעד עצמה ואנו בטוחים בכוחנו. הטענות בדבר סיעת הבית החברתי קשורות לעניינים פנימיים שלהם וכל ניסיון לטעון אחרת הוא שקרי ומסולף.

"סיעת הבית החברתי חתמה על הסכם קואליציוני עם סיעת עוגן בגלוי ולא בהיחבא. מי שמעוניין להפר הסכמים תוך עשיית קומבינות פוליטיות מחוץ להסתדרות שיחשוף מה הובטח לו בתמורה".

הסיפא בתגובה הזו של סיעת עוגן רומזת לאפשרות שעליה כתבנו כאן אתמול, שלפיה תמיכתו של כבל ביחימוביץ' היא חלק מדיל שבמסגרתו יחימוביץ' תתמוך בחזרה בכבל אם הוא או מי מטעמו יחליט להתמודד על ראשות מפלגת העבודה.