האפליקציות שישדרגו את החופשה ואת התיירות בישראל

משרד התיירות שם לו למטרה להגדיל את מספר התיירים המבקרים בישראל, ולצורך כך הזמין יזמים להציג מיזמים טכנולוגיים ופתרונות שישדרגו את החופשה עבור התייר שמגיע לארץ ■ קבלו הצצה לפיתוחים הבולטים שנחשפו השבוע

צ'ק אין, אפליקציות לטיולים/ צילום: שאטרסטוק
צ'ק אין, אפליקציות לטיולים/ צילום: שאטרסטוק

משרד התיירות שם לו למטרה להגדיל את מספר התיירים המבקרים בישראל. לצד פעולות שיווקיות מגוונות ברחבי העולם המציגות את ישראל כיעד תיירותי מעניין, קרא המשרד ליזמים צעירים להשתתף בתחרות של רעיונות לאתרים ולאפליקציות בתחום התיירות, תוך דגש על פתרונות לשדרוג החופשה עבור התייר שמגיע לישראל.

חמישה מהם עלו לגמר והציגו רעיונות מעניינים: מתרגום שירותים ומוצרי תיירות לסינית, דרך מציאת אטרקציות ומקומות בילוי לפי מיקום ועד המחשות על אתרים מגוונים באמצעות סרטוני וידאו.

לשלב הגמר של תחרות ההאקאתון השנייה שקיים משרד התיירות הגיעו 7 מפתחי אפליקציות שהציגו רעיונות שונים שמטרתם בעיקר לשדרג את חופשות התיירים המגיעים ארצה. פאנל השופטים כלל בכירים מתעשיית התיירות ותעשיית ההיי-טק בארץ.

את המקום הראשון קטף הסטארט-אפ "לייב טריפ" שזכה בפרס של 10,000 שקל. את האפליקציה פיתח יגאל אלהרר, נהג מונית ותיק מירושלים, ומטרתה להמחיש לתיירים באמצעות סרטוני וידאו כיצד נראים אתרי בילוי, אטרקציות, מסעדות וכדומה, ולמעשה ליצור סרטונים שישמשו כמעין כרטיסי ביקור של מדריכי תיירות. מי שיעלה את הסרטונים הם האתרים, העסקים עצמם וגם הגולשים, כשכל סרטון מוגבל לכ-60 שניות, ותוכנו נבדק.

המודל העסקי בנוי על תגמול מעסקים, כולל קופונים וצ'ופרים שיוענקו דרכם לגולשים שיעלו סרטונים מהחוויות שלהם. אלהרר סיפר כי הרעיון עלה אצלו בעקבות אינספור שאלות שהפנו אליו תיירים, כשהוא הרגיש שהמחשה ויזואלית באמצעות תמונה כבר לא מספקת את התיירים, בשעה שווידאו יוכל להמחיש בצורה הטובה ביותר את התאמת המקום שפניהם מועדות אליו.

אל המקום השני הגיעה האפליקציה "טריפ פלאן", שזכתה בפרס של 5,000 שקל. אפליקציה זו מחברת בין תיירים ובין מורי דרך באמצעות וידאו, וכך יכול המטייל "לפגוש" לכאורה את המדריך עוד לפני שטס לישראל, לתכנן יחד את הטיול ולהעלות בקשות מיוחדות. המטיילים יוכלו גם להעניק דירוגים וציונים למדריכים מה שיתמרץ אותם להעניק שירות מצטיין.

במקום השלישי דורגה אפליקציית "מי-בו", שקיבלה פרס בסך 2,500 שקל. האפליקציה היא למעשה העוזר האישי שלכם לטיול בישראל, כשהכוונה היא שבכל סוגיה או בעיה שמתעוררת ניתן להפנות שאלה ולקבל מענה דרך האפליקציה.

הרעיונות האחרים שהוצגו בהאקתון כללו את המיזם "איזי טור", שמציע הנגשה של מידע ואתרים בהתבסס על מיקום, כולל אפשרות ליצור קשר ישירות עם העסק, לנווט אליו ולקבל מידע תמציתי אודותיו.

רעיון אחר הוא ה"סמארט ויזיטור" - פלטפורמת תיירות השמה את הדגש על התיירות הסינית העולה. האפליקציה מציעה שלל מידע כולל אתרים תיירותיים, מסעדות, וכיוצא באלה בשפה הסינית, כולל המרת המחיר השקלי למטבע הסיני.

רעיון אחר הציגה האפליקציה "טרוול און טיים" המציעה לתכנן את החופשה לפי העדפה אישית, כולל זמני הגעה ליעדים מסוימים וחישוב תעריפים לכל רכיבי החופשה.