בתגובה לירי הרקטה: חיל האוויר תקף יעדי חמאס ברצועה

צה"ל מאשר כי כלי טיס תקפו והשמידו שתי תשתיות טרור בצפון הרצועה, וזאת בתגובה לירי הרקטה שהתפוצצה אמש בשטח פתוח ■ הרקטה לא גרמה לנפגעים ונזק, ואזעקת צבע אדום לא הופעלה

רצועת עזה / צילום: רויטרס
רצועת עזה / צילום: רויטרס

חיל האוויר תקף והשמיד הלילה (ה') 2 מטרות של ארגון חמאס ברצועת עזה, וזאת בתגובה לירי הרקטה שהתפוצצה אמש בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב.

"צה"ל תקף והשמיד באמצעות כלי טיס של חיל האוויר שתי תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה", נמסר מדובר צה"ל. "התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע אמש לעבר יישובי עוטף עזה".

לאחר התקיפות בדובר צה"ל הדגישו כי "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה".

אמש בסמוך לשעה 22:00 בלילה רקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. אין נפגעים ולא נגרם נזק, וכוחות הביטחון לא מצאו נפילות נוספות בתום סריקות שנערכו באזור.

אזעקת צבע אדום לא נשמעה עם שיגור הרקטה, ככל הנראה בשל העובדה שכוונה לעבר שטח בלתי מאוכלס. לפני כשבוע נורתה רקטה נוספת משטח הרצועה. היא התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. גם במקרה הזה אזעקת צבע אדום לא הופעלה לפני הנפילה.

שיגור הרקטה האחרון מרצועת עזה הוא השני מתחילת החודש והשישי בחודשיים האחרונים. גם לאחר הירי בשבוע שעבר תקף חיל האוויר יעדי טרור ברצועת עזה. התקיפות בוצעו בסביבת מחנה הפליטים נוסיראת שבמרכז הרצועה, וגם בצפונה הותקפה כמה יעדים.