נשים בצמרת: המיליונים של רוחה לוין ועופרה שטראוס

בראש המנהלות המרוויחות אשתקד: המנכ"לית היוצאת של גזית גלוב עם 15 מיליון שקל ■ יו"רית שטראוס עם תגמולים של כ-6 מיליון שקל ■ כמה השתכרה מנכ"לית דיסקונט?

דוחות חברת המזון שטראוס שפורסמו היום (ג') צירפו כמה שיאני שכר חדשים לטבלה, ובראשם המנכ"ל גדי לסין, שעלות העסקה שהתקרבה ל-8 מיליון שקל מיקמה אותו צמוד לעשיריית השיאנים ל-2016 עד כה. לצדו של לסין בלטה בעלת השליטה בחברה, עפרה שטראוס, שבתפקידה כיו"רית נהנתה מתגמולים שהתקרבו ל-6 מיליון שקל. יתר שלושת שיאני השכר של שטראוס נהנו מתגמולים של כ-4-5 מיליון שקל כל אחד.

מי שמותירה את שטראוס הרחק מאחור היא המנכ"לית היוצאת של קבוצת הנדל"ן המניב גזית גלוב, רחל (רוחה) לוין, שהיקף התגמולים שגרפה אשתקד חצה רף של 15 מיליון שקל, והוא ממקם אותה בעשיריית שיאני השכר. נוסף על תגמול מנייתי של 6.7 מיליון שקל, נהנתה לוין בין היתר ממענק של 2.7 מיליון שקל, מדמי ייעוץ של 2 מיליון שקל ומסכום דומה (2 מיליון שקל) בגין סיום העסקתה כמנכ"לית הקבוצה, תפקיד שאותו מילאה עד תחילת 2017.

כמדי שנה, שילמה גזית גלוב בנדיבות גם למנהלי החברות הבנות שלה, בהם דיוויד לוקס, מנכ"ל חברת אקוויטי 1, שקיבל יותר מ-14 מיליון שקל, ותומס קפוטו, היו"ר של אותה חברה, שקיבל קרוב ל-9 מיליון שקל. בעל השליטה בגזית גלוב, חיים כצמן, נהנה מתגמולים של יותר מ-10 מיליון שקל בתפקידו כיו"ר כמה חברות מהקבוצה, ושותפו דורי סגל הסתפק בפחות מ-4 מיליון שקל בתפקידו כסגן יו"ר גזית גלוב, וכמה תפקידים נוספים.

בימים האחרונים אישרו בעלי מניות גזית גלוב את תנאי העסקת סגל, שהחליף את לוין כמנכ"ל גזית גלוב, והוא צפוי ליהנות מתגמולים שנתיים של יותר מ-8 מיליון שקל מחברות הקבוצה השונות. עוד בגזית גלוב, אריה מינטקביץ, לשעבר מ"מ היו"ר, קיבל ב-2016 כ-2.1 מיליון שקל.

גזית גלוב גם לא מקפחת את חברי הדירקטוריון שלה, והיא שילמה בין היתר כ-500 אלף שקל לרוני בר און, לשעבר שר האוצר, וכ-410 אלף שקל לנגה קנז, שניהם בתפקיד דירקטורים חיצוניים, וכן שילמה כ-350 אלף שקל לזהבית כהן, מנכ"לית אייפקס ישראל, המכהנת כדירקטורית.

עוד פוליטיקאי לשעבר, משה ארנס, בעבר שר הביטחון ושר החוץ, קיבל 240 אלף שקל עבור תפקידו כיו"ר חברת תעוזה, ואופיר פז פינס, לשעבר שר הפנים, קיבל כ-400 אלף שקל (106 אלף דולר) בתפקידו כיו"ר אוריין בהיקף משרה של 20%.

מנכ"לית נוספת שהצטרפה היום לרשימת השיאנים היא לילך אשר-טופילסקי, העומדת בראש בנק דיסקונט, שנהנתה מתגמולים של 5.1 מיליון שקל, שכללו שכר של 2.3 מיליון שקל ומענק של 1.7 מיליון שקל.

לצדה של טופילסקי בדיסקונט ניצב אהוד ארנון, מנכ"ל אי.די.בי ניו-יורק, עם עלות העסקה דומה (5.1 מיליון שקל), ונוסף על כך כוללת רשימת שיאני השכר של הבנק שלוש נשים נוספות - טל רובינשטיין, מנכ"לית דיסקונט חיתום, עם תגמולים של 3.3 מיליון שקל; ליסה באום, ראשת החטיבה העסקית באי.די.בי ניו יורק, שקיבלה 3 מיליון שקל; ויפית גריאני, ראשת חטיבת משאבי אנוש ונכסים, שקיבלה כ-2 מיליון שקל. יוסי בכר, היו"ר, הסתפק ב-2.8 מיליון שקל.

חברת צור שמיר שילמה לשני בני הדודים, דורון ומוקי שנידמן, קרוב ל-7 מיליון שקל - 3.6 מיליון שקל לדורון ו-3.3 מיליון שקל למוקי. מנכ"ל החברה הבת מימון ישיר, ערן וולף, קיבל 4.6 מיליון שקל.

חברת המזון נטו שילמה 2.8 מיליון שקל ליו"ר עדי עזרא, ולאביו, דודי עזרא, נשיא החברה, שילמה 2.3 מיליון שקל.

המצטרפים החדשים לשיאני השכר ב-2016 במיליוני שקלים
 המצטרפים החדשים לשיאני השכר ב-2016 במיליוני שקלים