הטינדר של השותפים לדירה: כך תמצאו את השותף המושלם

להיי-טקיסטים בעמק הסיליקון נמאס לחפש דירות באתר קרייגסליסט ■ Room8, אפליקציה חדשה שהפכה בתוך שבועיים ללהיט, מאפשרת למצוא דירה בלי להסתבך יותר מדי, בעזרת פילטרים כמו תחביבים, שכונות מועדפות, רמת השכלה וכמובן תקציב וחברים משותפים

Room8 / צילומי מסך
Room8 / צילומי מסך

"אנשים בשנות ה-20 וה-30 המוקדמות לחייהם מבלים עשרות שעות בדפדוף בין פרטנרים פוטנציאליים באינספור אפליקציות שידוכים - אבל בסוף היום חוזרים הביתה ומבלים את רוב הזמן שלהם בדירה עם עוד אדם, לפעמים שניים או עוד שלושה, שלא דומים להם ושלא חולקים איתם הרבה מלבד מרחב מחיה משותף למשך שנים ארוכות. שזה, כשחושבים על זה, קצת מטורף" - במילים האלה מסבירים היזמים של Room8 (או Roommate, שותף באנגלית) את האפליקציה החדשה שהולידו ושתופסת תאוצה די מרשימה בשבועיים האחרונים בעמק הסיליקון.

כרגע האפליקציה פתוחה רק באזור סן פרנסיסקו והעמק, אבל החברים באורביט, החברה שיצרה את האפליקציה, מתכננים כבר על עתיד גדול בכל ארצות-הברית ואף מעבר לה.

שוק הנדל"ן בסן פרנסיסקו הוא המטורף היום בעולם (כמעט) לכל הדעות: דמי שכירות של דירת סטודיו קטנה, בגודל 40 מ"ר, יכולים להגיע ל-4,000 דולר בחודש, ואילו כשמדובר בדירת שני חדרים או בית שבו שני חדרי שינה, המחירים נעים בין 5,000 ל-8,000 דולר - ועדיין לא הגענו לבנייני היוקרה או לדירות בשכונות המפונפנות באמת. לכן, לא פלא שגם צעירים בשנות ה-30 המוקדמות לחייהם עדיין נאלצים לחלוק דירה עם שותפים, אפילו אם הם מחזיקים בעמדה די מובילה בחברת טק מצליחה.

הדרך למצוא שותפים, לעומת זאת, בהחלט לא עברה את השינוי הנדרש לעידן החדש: לחשושים מפה לאוזן הם עדיין הדרך הבטוחה ביותר למצוא שותף, ורוב אלה שלא שפר עליהם גורלם למצוא שותף דרך הרשת החברתית האישית שלהם - שמים את מבטחם בקרייגסליסט - אתר מזעזע מבוסס טקסט, שמזכיר באופן עצוב את האינטרנט של שנות התשעים המוקדמות, ללא סינון ועם הרבה מאוד אנשים מוזרים שמנסים לרמות את כל מי שהם פוגשים.

Room8 מבקשים לשנות את הדרך שבה דיירים מתייחסים לתהליך. האפליקציה המאוד מודרנית, שמותאמת גם לאייפון וגם לאנדרואיד, מאפשרת לחפש אפשרויות מגורים בשני אפיקים: דרך שותפים ודרך חדרים פנויים.

הודות לפילטרים כמו תחביבים, שכונות מועדפות, רמת השכלה וכמובן תקציב וחברים משותפים - יכול כל משתמש למצוא אנשים אחרים שמחפשים לעבור דירה עם שותפים, ולשתף איתם פעולה בציד אחר דיל (נדיר) בעיר שליד הים. לחלופין, ניתן למצוא מידע על חדרים קיימים שמפרסמים שותפים שמפנים או השותפים שנשארים בדירה - וללמוד לעומק על השותפים שבדירה ומה שמעניין אותם.

האפליקציה מאפשרת לצ'וטט עם השותפים הפוטנציאליים, לסמן אזורים ואנשים מועדפים, או לקבל התראות כשמישהו מהשותפים הפוטנציאליים מוצא דירה רלוונטית.

המפתחים מבטיחים שהאלגוריתם של התוכנה גם לומד את העדפות המשתמש ומציע שותפים ודירות רלוונטיים יותר ככל שהשימוש באפליקציה גובר. גם לכם זה נשמע ממש כמו טינדר? לא בכדי - אבל לפחות במקרה של האפליקציה הזאת, מספרים שזה ממש בסדר לשאול אנשים על חדר השינה שלהם.