צפו: אורן חזן מתעמת עם פעילי "שוברים שתיקה" - ומגורש

חבר הכנסת מהליכוד התעמת עם יוזמת האירוע, ח"כ מיכל רוזין (מרצ): "לכי לשרת בצבא של אסד, בצבא של חמאס, למה לשבת פה?" ■ רוזין: "אנחנו לא נסכים לסתימת פיות. אנחנו דמוקרטיה, ובדמוקרטיה צריך לדבר"

אורן חזן (צילום: אייל יצהר)
אורן חזן (צילום: אייל יצהר)

ח"כ אורן חזן (ליכוד) גורש מאירוע של "שוברים שתיקה" שהתקיים אתמול (ג') בקריית אונו ביוזמת ח"כ מיכל רוזין (מרצ). רוזין הגיעה כדי לתמוך באירוע, וחזן הגיע כדי להביע את התנגדותו החריפה - והתעמת שם עם הפעילים במקום, שדחפו אותו באופן פיזי כפי שניתן לראות בסרטון. 

שני חברי הכנסת התראיינו לערוץ 20 והמשיכו את העימות שם: רוזין קראה להתנגד ל"שרת הצנזורה שסותמת פיות (שרת התרבות מירי רגב - ש.ג). שבעזרת הפעלת מפעל הפיס אימה לקצץ תקציבים לספריה שהייתה אמורה להכיל את ההרצאה שלי ושל 'שוברים שתיקה'".

לדברי חברת הכנסת, "לקראת חג החירות אנחנו רוצים להפסיק חמישים שנים של עוול, של כיבוש. עוול שמדינת ישראל ממשיכה, חמישים שנה שאנחנו שולחים את הילדים שלנו לשטחים, אנחנו שולחים את הילדים שלנו לעשות עבודת שיטור. אנחנו לא נסכים לסתימת פיות. אנחנו דמוקרטיה, ובדמוקרטיה צריך לדבר, אנחנו מאמינים בחזון הציוני. אנחנו מאמינים בכך שצריך לשמור פה על מדינה יהודית ודמוקרטית".

בשלב זה התפרץ לדבריה ח"כ אורן חזן: "אתם לא חושבים שהגזמתם? אתם לא חושבים שאתם מזהמים את האוויר? מזהמים את החברה הישראלית. את הזיהום הזה צריך לחסל", זעק. "את הפשע הזה צריך למגר. אתם צבועים... לכי לשרת בצבא של אסד, בצבא של חמאס, למה לשבת פה? מה זו הצביעות, מיכל? את בכלל מבינה מה זו דמוקרטיה? את מבינה מה זה יהודי?".

"הגעתי לכאן כי הנוכחות שלי כאן גורמת להם להזיע", אמר ח"כ חזן לאחר שח"כ רוזין נטשה את הראיון. לדבריו, "כמו שהוצאנו אותם מהצבא ומבתי הספר, ועכשיו גם מהספרייה בקריית אונו, נדאג להוציא אותם גם מחוץ לחוק. הקומץ שנמצא פה רק מראה לנו כמה ההזויים האלה הם אפילו לא הקצה של השוליים של החברה הישראלית, הם לא חלק מהחברה הישראלית".