המהפך של צים: אס.אר. אקורד חזרה לרמתה מלפני המשבר

חברת המימון החוץ-בנקאי של צים הציגה רווח של 33 מיליון שקל ב-2016 ■ עדי צים, בעל השליטה, שוחרר ממעצר-בית זמן קצר לאחר חקירתו ביוני 2016, ומאז הוא פועל במרץ להחזרת החברה לפעילות מלאה ■ לאס.אר אקורד אין חשיפה לחובות חברת הבנייה גרי פלוס

חברת המימון החוץ-בנקאי אס.אר. אקורד  שבשליטת עדי צים, הפועלת בתחום ניכיון הצ'קים, מתאוששת מהמשבר הקשה שפקד אותה במהלך 2016 בעקבות מעצרו של צים בחודש יוני.

צים, נזכיר, נעצר ונחקר בחשד לביצוע עבירות מירמה, מס והלבנת הון במסגרת פרשת מרמה לכאורה בתחום שירותי כוח האדם בהיקף של מעל 200 מיליון שקל. לאחר מכן עבר למעצר-בית וזמן קצר לאחר מכן שוחרר גם ממעצר-הבית. בעקבות המעצר והחקירה הוטלו הגבלות על חשבונותיה של החברה למספר שבועות, מה שפגע קשות בפעילותה בעיקר במהלך הרבעון השלישי.

צים המשיך לרכוש מניות החברה במנות קטנות בחודשים האחרונים, מהלך שהעניק רוח גבית למניה, שמחירה חזר למחיר מלפני המשבר, עם עלייה של כ-70% מחודש יולי אשתקד ועד היום. הרכישות האחרונות הביאו את צים להחזקה של 84.6% בהון החברה, ששוויה הגיע לכ-227 מיליון שקל, בעוד שהונה העצמי עמד בסוף 2016 על 87 מיליון שקל (עלייה של 31% לעומת סוף 2015).

על רקע החקירה, שטרם הסתיימה, דיווחה אס.אר. אקורד בשבוע שעבר על תוצאות טובות לשנת 2016, עם גידול של 14% בהכנסות המימון לכ-56 מיליון שקל. עלייה בהוצאות המימון לצד גידול של 42% בהפרשות לחובות מסופקים ואבודים לכ-8.8 מיליון שקל, הביאו לירידה של כ-3% ברווח הנקי אשתקד לכ-33 מיליון שקל. את 2016 סיימה החברה עם תיק לקוחות (אשראי ללקוחות, נטו) של כ-226 מיליון שקל, ירידה של 4% לעומת סוף 2015.

נכס של צים תמורת שחרור הפיקדון

נזכיר כי בימים האחרונים דיווחו שתיים מחברות המימון החוץ-בנקאי צ'קים הנסחרות בבורסה, אחים נאוי ופנינסולה, על הפרשות צפויות של מיליוני שקלים כל אחת כתוצאה מצ'קים שחזרו מלקוח (לו חשופה גם חברת המימון אמפא קפיטל).

מדובר בחברת הבנייה גרי פלוס, שהיקף חובותיה לנושים מוערך בעשרות מיליוני שקלים. באס.אר אקורד אמרו היום כי אין לה כל חשיפה לחובותיה של גרי פלוס.

את אס.אר. אקורד מנהל אודי ניר, שציין כי "למרות האירועים המאתגרים שחווינו במחצית השנייה של השנה, החברה הצליחה לעמוד בהיקפי הפעילות של 2015 ואף לגדול בהכנסות. כמו-כן עמדנו ביעד מדיניות חלוקת דיבידנד השנתית למשקיעים.

אגב, שלשום דיווחה החברה כי בית המשפט אישר העמדת נכס של צים לטובת המדינה, לצורך שחרור פיקדון בסך 5 מיליון שקל, אשר הועמד לטובת רשות המסים עם תחילת ההליך כנגד החברה בחודש יוני 2016. בנוסף, התחייב צים בפני החברה להעמיד תשלום בסך של 5 מיליון שקל ממקורותיו, במקום הנכס (במידה ויהיה מעוניין לשחרר את הנכס בעתיד), כך שהחברה לא תידרש להעמיד מחדש את הפיקדון.

מניית אס.אר. אקורד
 מניית אס.אר. אקורד