המצאה חדשה: הקובייה הקטנה שמכבה כל שריפה תוך שניות

הכירו אמצעי חדש ומציל חיים שפותח באוסטרליה ועונה לשם ״סנקס״ Snex, אשר נחת לאחרונה בישראל ■ מדובר במוצר קטן בצורת קובייה, אשר מחליף את מטף כיבוי השריפות הסטנדרטי ■ צפו בוידאו

קוביית אש אופציה 2 / צילום: shutterstock
קוביית אש אופציה 2 / צילום: shutterstock

מדורות ל"ג בעומר הן החוויה המסורתית של ילדי ישראל, אלא שלמרבה הצער חלק מהן מסתיימות בתאונות קשות. לכן, בעוד הילדים עוסקים בימים אלה באיסוף נמרץ של קרשים ונערכים להבערת האש, חוששות הרשויות מפגיעות צפויות ועוסקות בהפצה ובהטמעת הנחיות בטיחות להורים ולילדים.

אמצעי חדש ומציל חיים שהושק לאחרונה בשם "סנקס" (Snex - Smart Nano Extinguisher) עשוי לסייע לכם בפתרון הבעיה.

מדובר בקובייה לכיבוי מהיר של אש. במגע של הקובייה עם האש נוצר אפקט מיידי של פיצוץ המפזר את אבקת כיבוי האש וזו "חונקת" את האש תוך שניות ספורות. התפעול פשוט ונוח ואינו דורש ידע מוקדם, הכשרה או הכנות מיוחדות. רק להשליך את הקובייה לעבר האש - גם ממרחק של כמה מטרים, ופעולת הכיבוי תתבצע בעצמה, באופן אוטומטי, תוך שניות ספורות, מרגע המגע הישיר והרציף עם האש .

הסנקס מופץ בצורת קובייה, או כדור או מחסנית במשקל של כ-1.1 קילוגרם, היקף שטח הפעולה המקסימלי שלה הוא 3 מטר מעוקב כשהמחסנית מגיעה גם ל-15 מטר מעוקב.

הסנקס, כך על-פי החברה, משמשת כבר בשנה האחרונה מאות עסקים ומתחמי מגורים כמוצר חדשני להגנה אוטומטית, מפני התפשטות אש בחדרים, מטבחים, מכוניות, ספריות, לולים וארונות חשמל והשבוע לקראת ל"ג בעומר היא מגיעה כאמור גם לשטח. חיי המדף שלה הם 5 שנים, לא נדרש כל נסיון מוקדם לשימוש בה וניתן לרכוש אותה ישירות מהיבואן בעלות של 300 שקל.